| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bosch 044 gänga på inlopps anslutningen
|
3279 besök totalt |
|
Köpte en Bosch pump med nr 0 580 254 044 i kartong här på rejsa för ett par år sedan, det står även så här på pumpen 12V 014 191-09 Made in Germany Nu blev det dags och montera, det som är så märkligt är att gängan på "IN" är M14x1,5 och på en "riktig" 044 är det M18x1,5 ? Någon som har en bra förklaring ? eller är man lurad ? Tacksam för svar ! Mvh Uffe Melander Hedemora _________________ Ulf Melander |
||
|
Måste vara nåt lurt.
På min 044 står det0 580 254 044 Czech Republic, den är äkta. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
_________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||
|
Nu är jag inte säker men jag tror inte Bosch tillverkar några pumpar i tyskland. Dom jag har sett står det tjeckien eller spanien på.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Det finns ingen möjlighet att den här "044:an" med inlopps gänga M14x1,5 som jag har sitter monterad på tex Porsche orginal ??
Är det möjlig förklaring till "Made in Germany" En tanke bara Kollade på andra Bosch pumpar och en som heter 979 på slutet har mina gänganslutningar, den flödar 165 L/Tim vid 5 Bar, lite skillnad mot 300L/tim för 044:an /Uffe _________________ Ulf Melander |
||
|
Tror också det är en 979a.
Åker själv 2st 044or och en 984 till catchtanken.
Säljaren lurade dig eller skickade fel pump av misstag _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Hej Erik !
Näe, han skickade nog inte fel, kan naturligtvis vara så att han själv blivit lurad, man skall ju alltid tro gott om sina medmänniskor innan motsatsen bevisats :-) Både pumpen och den gula Bosch kartongen har rätt art nr, dock så var pumpen inte inplastad. Har beställt en ny pump, törs inte chansa då moroten har kostat 85. Tack för input ! /Uffe _________________ Ulf Melander |
||
|
Re:
du kunde köpt min som jag nyss satte ut för 1500kr, kan gå med leverans till avesta imorrn
made in tjeckien å m18... flång ny i kartong
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||
|
Re:
Hade kartongen ett hologram boschmärke som gick över öppningsfliken? Om inte så är det troligen en piratkopia. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3279 besök totalt |