| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fundering vilken kvalité jag ska ha på bult
|
1510 besök totalt |
|
Har byggt justerbar bakaxel som ska bultas ihop med 4st m14 å nu till den stora frågan vilken kvalite funkar de med? Tänkte först köra med 10.9 då de borde funka bäst men inte hittat nånstans där jag kan få tag på de. Så skulle de funka att köra med 8.8 eller 12.9? Har ju råkat köra med bara 2 hjulbultar fram nångång å de har ju hållt så 4st 8.8 borde palla för krafterna som blir bak? såhär ser de ut
|
||
|
Mkt olika svar här :P
12.9 känns som att den går bort för dom är ju ganska spröda, dvs går ju ganska lätt av om dom skulle bli utmattade så 8.8 känns ju bättre då även om dom tål mindre belastning. 8.8 borde täcka tycker jag också men 10.9 skulle kännas säkrare, ingen som vet vars man kan beställa 10.9 i mindre antal än 100st? |
||
|
10,9 i mindre kvantiteter hittar du inte skulle jag tro med ganska stor säkerhet.....
men du kan ju leta upp rätt dimension monterad på någon bilmodell isåfall och styckbeställa så.... men visst 8,8 säkerligen okej... men 12,9 är stor skillnad mot 8,8 alltså..... ja den är ganska härdad men men..... mer än så rekomenderar inte jag... _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
|
Re: Fundering vilken kvalité jag ska ha på bult
Två av varje diagonalt? Sedan är det väl mest att hålla det hela under uppsikt då och då. Och hittar du 10.9 senare så är det ju bara till att byta. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1510 besök totalt |