| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
defroster
|
1428 besök totalt |
|
defroster
Skulle vilja ha en elektrisk defroster"funkar inte med vatten pga ont om plats"jag har utag vid vindrutan så jag skulle vilja något litet under instrument panelen har kollat lite på 12v kupe värmare men dom är ju som en fis i rymden _________________ Lars Svensson |
|
På en del dieselbilar sitter det en sorts glödstift i värmepaketet, de brukar sitta i vattnet men det borde gå att värma luft med dem också.
Går det att bygga nån liten separat vattenslinga som du kan värma med såna glödstift? _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
|
Jag har hört att nån VW Caravelle (tror jag det var) har nått sånt i bakre delen som ska gå att använda, vet dock inte vilka årsmodeller osv. så om nån känner igen detta dela gärna med er då jag själv funderat på att byta till nått sånt.
_________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
|
Det kommer dessvärre aldrig att bli något annat än en fis i rymden. Även om du har ett element som använder hela generatorns kapacitet så är det bara en bråkdel av vad ett normalt värmepaket kan avge. Jag tycker mig minnas att detta avhandlats tidigare här på Rejsa och att BMW har ett elektriskt uppvärmt fläktpaket till bakrutan på någon modell.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
|
Kommer ihåg en ford windstar som vi hade på jobbet, den hade en liten elektrisk kupe'värmare som gick på elsystemet med bra drag i. Kolla med nån skrot kanske.
_________________ Daniel Thunberg Ivner Hjälpmek Puppan Racing MINI Cooper S cab -14 VW Scirocco GTI 2,0 -83 Super Leicht(under ombyggnad någonstans i Belgien) |
|
defroster
Tror mig ha hittat en lösning på värme problemet kolla runt på jobb och kom fram till vissa renault har ett enelektrisk värme element på 1000w 100x200mm "kräver stora relä och säkringar" _________________ Lars Svensson |
![]() |
Skruva banåkabil
defroster
|
1428 besök totalt |