| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
SIERRA DIFF
|
1962 besök totalt |
|
SIERRA DIFF
Hur vet jag vilken Sierra diff jag har i min bil (Ginetta) är det en 7" , 71/2" eller 9" _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Bult
Ja det sitter bult med mutter i övre fästet. Skall beställa en lägre utväxling, och fick frågan vilken diff jag har. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Så låga utväxlingar finns bara som eftermarknadsprylar till 7". I Scorpio finns 4.27 som standard men då är det 7,5" diff.
Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Re:
4.27 skulle vara alldeles perfekt till min bil!
Verkar ha sökt på fel årsmodeller när jag handlade min 3.92 diff. Hittade 7st 4.27 på bildelsbasen, årsmodell 95-98. Bara att försöka kränga den jag har köpt då....
_________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
|
Det är nog inte hopplöst, 3.92:1 passar rätt bra i Sierra eller liknande med tvålitersfyra och lite banambitioner, utan att göra landsvägskörning omöjligt.
Raceline har raceutväxlingar till Sierradiff: http://www.raceline.co.uk/products/p 500 pund så det är inte gratis, det får man många 4.27-diffar för ;-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
|
Re:
Har en R25/28 låda med 0.82 på 5:an. Tycker en toppfart på över 280km/h vid 8000rpm är lite väl onödigt i en 7:a. Med 4.27 blir det runt 260km/h och strax över 3000rpm vid 110km/h. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
|
CWP
Då blir den här bra för dig Magnus : http://www.fordclubsweden.se/forum/s själv så beställer jag en 4.7 pratat lite med Ginetta cup förare och dom andvänder inte 5e växeln inte änns på Anderstorp _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Re: CWP
Tack för tipset! Och ursäkta trådkapningen....
_________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
![]() |
Skruva banåkabil
SIERRA DIFF
|
1962 besök totalt |