Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1695 besök totalt |
Hämtade den egna vinterbilen från service idag. Vad finner jag i verkstans inre vrår? Skulle tagit lite fler bilder egentligen!
![]() Instrumentpanel som den ska se ut. Klockan och askoppen är kvar ![]() ![]() Här fattas några hästar som är på vinteruppvilning: ![]() ![]() Tar nog inte många minuter att skala av bilen dörrar, alla skärmar och huven? Bakskärmarna sitter som de flesta vet med en enda bult. ![]() La Deésse! ![]() Alla behöver en "Hi Perfomance Timing Disc" ![]() ![]() ![]() Den som vet vem som kör den får bonuspoäng ![]() ![]() PS: Han skruvade precis på ett litet spakställ där han kan ställa höjden vid varje hjul individuellt. Cornerweight deluxe, eller nåt ![]() ![]() ![]() PPS: Som bonus fick jag höra om när han på sjuttitalet på Kinnekulle körde Superstar och en gång tänkte "Mohlins borde man ju kunna ta fullt" vilket gav ett visst rallycrossstuk på bilen efter att ha kört "längs med" armcoräcket på ytterkanten ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Jodå, TrendSpeed på Kungsholmsstrand fixade min motor i 142'an, jag var med som meck när första POPracet kördes på Anderstorp med Kaj's 164 med trippelwebrar och budgettrim, lösa spacers kostade från Pole till sista startruta, samma race som Glenning fick nedslag på jeepdunk som tank, vissa ansåg att det var ett snabbtanklock (dessutom så var det sprintrace utan depå/tankstopp ![]() De där spacerna har jag kvar, på 245'an så gick hjulbultarna av på motorvägen utanför nuvarande Öhlins i Lapplands Väsby. Kungsholmsstrand var fö en bra teststräcka för att kolla att delarna gav resultat ![]() Det gick nog åt en massa veckopengar i speedshopen.................... Men kul var det _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1695 besök totalt |