| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: SAJO Metallfräs!
|
2 besök senaste veckan (4938 totalt) |
|
Känner att mitt behov av 3st fräsar är lite overkill.. så gammlingen kommer förmodligen säljas framåt när det är barmark. Sajo PF49 år 1959 mkt bra garage fräs tar inte så mkt plats bordet håller måtten 1020*230mm matning x-y Vikt uppskattat 800-1000kg Har i princip enbart använd just denna för topplockplaning duger inte till precisionsarbetet utan mest lämpad för planing.påkostad dock rätt mkt nya spindel.servorem.nya axelknutar.ny målad.mm tillbehör sandvik 200mm planfräs skärplattor som bör räcka en livstid ut om man bara kör alu.gjutjärn.. sandvik/seco 100mm planfräs sandvik 50mm ändplanfräs alla sitter på specialtillverkade don Mk3 med M12 dragstång! Iso40 i horisontalen Mk3 I vertilkahuvudet! hylschuck med nya hylsor upp till 20mm Pris 12000kr lastning kan ordans + ev hemkörning inom rimligt avstånd mot ersättning pma el mejla för mer info kan fixa bilder senare Franzens-racing@hotmail.com _________________ NIKLAS FRANZEN |
|
Kommer bilder men dröjer att tag kolla blocket finns en sajo 52 där nu såg jag min är bara lite mindre men lika stort bord...
Gammal maskin svårt o byta verktyg dom vill gärna sätta sig duktigt i konan vilket är bra men knixigt o byta förutom 200mm den är så tung så den trillar ner lätt.. Sen är det väll bara y leden som behöver justeras spännas åt. Har gjort kilspår o dyl för längesedan när jag inte hade nån annan fräs så visst går det men inte om man gemför mot en modern fräs är som natt o dag... 2st horisontal axlar medföljer med lite fräsar på och ett antal borrchcukar på don... sitter ny 3axlig digital klarar hålbilder radier osv på den i dag som jag plockar bort vid ev försälning el får köpas till för 6000kr.. _________________ NIKLAS FRANZEN |
![]() |
SÄLJES
|
2 besök senaste veckan (4938 totalt) |