Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944T-87/Volvo
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
8 besök senaste veckan (105685 totalt)
Ubbejävel
Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Ok, dit är det ju inte alltför långt iaf, jag ska ringa dit och prata med dem.

Tack för tipset!

Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Jag pratade med Maxxtuning och har bestämt att det blir ett besök där framemot sommaren. Jag har också bestämt att om jag har lagt ned såhär mycket pengar på motorbytet så får gärna styrsystemet kosta lite mer också så snart hittar det in ett DTA i bilen istället...

Finland
Här sen Jan 2004

Hur går det här?

Lämnade det annars mycket rum kring volvomotorns kopplingskåpa eller fick du gå lös på bilen med slägga för att få rum? Porschens kåpa är ju endå rätt slimmad där mot transaxelröret.

/Kenneth

Ubbejävel
Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Hej!

Det var ganska gott om plats för Volvons kåpa så inget smidande av Porschen behövdes....och då har jag ändå motorn så långt bak som jag ville, det är bara några cm mellan toppen och torpedväggen.

Det går lite segt just nu faktiskt. Jag har rivit ur mitt gamla Megasquirt och har börjat installera mitt nya DTA istället men just nu kräver både båt och sommartorp lite kärlek också...

Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Nu är jag igång igen!

Det kom ett husköp emellan så jag har inte gjort så mkt på bilen sen förra vintern men nu känner jag mig taggad att få den klar........och eftersom det är tillökning på gång hemma också och jag därför inte kommer att ha så mkt tid för garaget på en tid så vore det ju skönt om den faktiskt kom igång..

Jag är i stort sett färdig med inkopplandet av det nya styrsystem (DTA S40) som jag köpte för ungefär ett år sedan..

Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Sådär, då var bilen startad igen!
Den går som en rejäl påse skit fortfarande men det beror väl på att den är helt omappad och inte BÖR gå bättre innan det fixas men den går i alla fall

Just nu väntar jag på att Natanael på Maxxtuning ska skicka över en anpassad startmapp till mig, sen kommer den nog gå klart bättre.

Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006

Ska bli intressant att se hur din bil kommer prestera. Kommer ha en liknande motor i mitt Seven-derivat.

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
Ubbejävel
Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Jag fick en anpassad startmapp från Maxxtuning och det blev stor skillnad men den går ju självklart fortfarande inte bra.

Bilen ska upp på deras rullande landsväg framöver men innan dess vore det fint om man hade möjlighet att testa bilen lite mer för att kolla hur den funkar rent mekaniskt, så man inte bokar tid och åker dit i onödan.

Eftersom jag (än så länge) är totalt oduglig på att mecka med programmerbara styrsystem så skulle jag behöva lite mappningshjälp i garaget. Bilen är utrustad med Bredbandslambda och för en kunnig person borde det nog snart vara gjort.

Finns det nån i närheten av Skänninge/Östergötland som skulle kunna hjälpa mig?

Ring i så fall 0703958937 så pratar vi.

Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Long time no see....

Tur att vissa projekt får ta lite tid....

Nu, efter husrenovering (som visserligen fortfarande pågår), tillökning med en styck Selma som har hunnit bli drygt tio månader och ett Caféracerbygge baserat på en Honda CX500 så har jag tänkt försöka göra lite framsteg med Porscheprojektet också.

Igår fick jag hem fyra nya VAG COP-spolar, idag installerade jag dem och startade bilen igen, det var över ett år sedan den var igång senast räknade jag ut.........

Imorgon bitti klockan 06.00 drar jag till garaget en stund igen och tar en provtur med bilen för att se hur den uppför sig. Egentligen, om inget har hänt så ska den väl vara klar för mappning nu men jag vill testa den ordentligt innan jag bokar upp en halvdag på rullande landsväg någonstans.

Efter över ett års stillestånd så förde lyftarna ganska mycket liv, jag hoppas att jag kan få dem att tystna om bilen får gå ordenligt varm.

Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003

Känner igen det där med vila och andra saker i livet.. ...Härligt att vara på gång.

Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Ubbejävel
Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Idag provkörde jag bilen lite grann och efter att ha grovmappat lite så gick den "hyfsat" och visade godkända värden på bredbandslambdan.

Klattret i lyftarna tystnade också så egentligen så är det nog inte mkt kvar att göra innan den ska få visa vad den kan på rullande landsvägen. Det där med att mappa och bromsa gör mig faktiskt lite nervös, det kanske är därför jag aldrig kommer till skott, det är ju liksom då det visar sig om jag är en klåpare eller inte...

Här är en länk till Caféracerbygget jag pysslade med i vintras för er som är lite MC-intresserade också.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?267790-Caf%E9racer-av-en- . . . .

Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Det går lång tid mellan uppdateringarna.....

Idag bokade jag iaf en tid för mappning på AG:s i Norrköping om några veckor........

Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Imorgon är det dags för mappning!

Om jag är nervös?? Jodå, ganska mycket faktiskt.......

Göteborg
Här sen Nov 2005

Nå, hur gick det?

997 turbo on Syvecs.
Professionell motorkalibratör.
Citera
Ubbejävel
Utanför Motala
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Det gick tyvärr inget bra...

Rent mekaniskt verkade motorn lira som den skulle men det verkar vara nåt strul med mitt styrsystem (DTA S40).
Problemet är att det verkar "fladdra" en hel del, att inställningar som har varit rätt i ena sekunden inte alls stämmer sekunden efter.

Jag fick rådet att skrota styrsystemet och köpa ett Maxxecu istället men jag tycker att det borde gå att få mitt DTA att funka, det är ju nytt!

Han som mappade ville helst avbryta direkt när han upptäckte problemet men jag tjatade på honom lite och då mappade han den till upp till 0.8 bar. Då presterade den (om jag minns rätt) 270hk vid 5900varv och effektkurvan såg också riktigt bra ut så det finns hopp för framtiden.

Porsche 944T-87/Volvo
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
8 besök senaste veckan (105685 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande