Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 55042 besök totalt |
Subaru BRZ (Toyota GT86) = Nya Miata?
Verkar vara en kul bil att dansa runt med? Lätt på foten ![]() Blir den som en Miata fast bättre? Eller same same fast med tak? 215 breda däck är smalt. Mer kul än fort? Eller blir det som kommentarerna Miatan fått sedan den dök upp första gången: "den är värd lite mer motor" Jag blir ju sugen att testa en vilket som! Kul i slalom gissar jag på ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Bara sett de på bild men de liknare en gammal Hundyyaayy Coupé ![]() Men inuti (det man ser när man har en själv ![]() _________________ ![]() |
||||
|
||||
_________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- ![]() |
||||
Re:
![]() Vad snackar vi för motor/vikt/pris? Är lite för lat för att kolla på all info ![]() |
||||
Synd att det inte är en sportbil bara.
Jag kan se mig bruksa en sådan däremot. EDIT: Evo säger: 197 bhp, 1200 kg, 0-60 på 6,7 s, 25000 pund och leveransstart i sommar. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Det kanske är fortsättningen? Tiden när alla tillverkare skulle ha en roadster (oavsett om den var sportig eller inte) verkar ju ha avtagit. Köparna kanske har mognat så pass att det är dags för en våg av sportcoupe-modeller istället?
Hmm, Tii-variant av ny 1-serie Coupe, Integra Typ R, Ford återupptar Caprinamnet med en slank Focus RS-baserad historia, det skulle kunna bli kul det där. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
BZR/GT86 är väl väldigt mycket lättare än vad BMW's 1-serie någonsin kan bli? Känns som "Miata-filosofin" gäller den förra men inte den senare. Liksom. Undrar om BZR/GT86 känns lika lätt som 1-serien inte känns lätt när man kör dem? 1M är vansinnigt vansinnigt rolig. Men lätt känns den inte. _________________ ![]() |
||||
200 hk och 1200 kg, det är ju nästan som min gamla bil...
![]() Man kan ju hoppas att Opel hänger på tåget och gör nåt liknande, deras nya GT som kom för ett par år sedan blev lite för mycket glassätarbil i mina ögon. En täckt modell hade varit roligare. Moderna bilar har väl nåt minimikrav på inbyggda säkerhetsgrejer, så det känns som om det är svårt att komma under 1000 kg i den storleksklassen. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Det kommer väl en 300hk turbomaskin som man kan massera lite. 500hk och 1000 kilo borde vara lagom
![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re:
Retroperspektivet är ju lite inne nu, en ny Manta kanske? ![]()
500 hästar i 1000kg bil är rätt rejält med sås! Lagom vette fan om jag skulle kalla det ![]() ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Som "billig" busåkabil tror jag den kommer att bli en hit.
Läste på nåt annat forum att Toyota i Japan kommer att släppa en modell med bara det nödvändigaste (inte ens lackerade kofångare) för att attrahera de som vill modifiera bilen.. Sen är ju 200hk och 1200kg hyfsat bra utgångspunkt. Jag vill ha en sån bil ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Re:
Antagligen, men tänk succèn bland oss petrol heads för den tillverkare som återupptar Porsches Club Sport-tänkande. Vi utgår ifrån en jättesnik-bil och du får betala för vad du väljer till. Inte det nuvarande, vi vill ha mer betalt för mindre prylar. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Kan nog bli bra det här, det finns ju inte så många andra bilar att konkurrera mot. Kan kanske förhoppningsvis sluta på under 1300kg tjänstevikt, förhoppningsvis tom en rolig bil, inte bara snabb. Det ser man ju inte ofta nu för tiden. Ska bli intressant och ser hur marknaden tar emot den, britterna som gillar kul bilar verkar ju vara väldigt på.
[/img] _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
£25000 brukar ofta tyvärr betyda sisådär 400 papp i sverige... Tänker på Subaru Sti, Evo m fl. _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Re:
Ooouuchhh..... Den kan inte hamna på den nivån om de vill sälja nåt. Jag tror den blir billigare än så. Gissar alltså ![]() Jag tycker den har ett väldigt starkt släktskap med 70-talets Toyota Celica (eller för den delen min gamla Datsun 180B SSS Coupé som var snarlik Celican i "tänk") _________________ ![]() |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 55042 besök totalt |