Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 11838 besök totalt |
Vilka reaktioner att dom vill bara tjäna pengar, och teamets fel?
Hon sa ju efter klippet att hon var OK vill man ge sig in i leken så är det upp till ideviden att vara förberädd, det är ju nästan samma gnäll som när det är massa tomtar som ska vara med på fångarna på fortet, gladiatorerna, man ska vara med men får man en snyting eller skadas typ ett skrapsår på knät Så gnälls det, man hade ju ett val innan skit i att åka om man är rädd, eller åk. hon hade en bra hjälm riktiga bälten eller skulle teamet gjutit upp en skräddar sydd stol åt tjejen?? Ball film hon flög runt lite i cockpit men det var ju ingen uppenbar livsfara som vissa besserswissar påstår ![]() hon såg föresten ut att vara myndig också, mera åt övermogna åldern, men inte som ett fornminne _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET ![]() |
||||
Så om du åker taxi och taxin krockar så är det ditt fel att du åkte med? I princip håller jag med dig om att det är överdrivet mycket förmynderi i samhället men tycker inte ditt resonemang håller i det här fallet. Det hade ju inte behövt bli en mördbultande upplevelse för henne om de bara spännt fast henne ordentligt. Bara onödigt och amatörmässigt helt enkelt! _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Jag brukar ofta åka Taxi efter ett krogbesök mest för att man ska hitta hem ![]() har faktiskt åkt taxi när dom krockat men det blev bara lite plåtskador såg det mera som en bonus under resan eftersom chaffisen ringde sin chef och fick sig en utskällning ![]() sen angående filmen och hur varför osv.. så tror jag ingen löst denna tvist av tyckande, bara massa mera tyckande inlägg sida efter sida ![]() Tänk vad trist om alla tyckte lika ![]() _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET ![]() |
||||
Inte ska vi syssla med den typen av överbeskyddande som endast fungerar som en idiotförklaring av befolkningen som våra vänner i väst så hängivet sysslar med.
Men... Alla som hoppar in i en Taxi (eller anmäler sig till Wipeout) har en uppfattning om hur resan kommer gå till. I Rom går det lite vildare till än i Örebro, men vi åker ändå personbil. Man kan inte förvänta sig att gemene man har ens i närheten av en korrekt bild av hur det är att sitta med i en F1 bil. Därför tycker jag att man här kan lägga klart högre ansvar hos arrangörerna att se till att säkerheten är högre än vad den verkar vara i filmen. Det innebär t ex att dra åt bältena, stödja huvudet (HANS?) och se till att hon har ett stolsinlägg som ger henne lite stöd (man kan ju ha ett par olika storlekar på inlägg att växla med). Nu gick allt bra, men tänk om de fått ett bromsfel och hamnat i däcksmuren? Att bilen KAN krascha måste naturligtvis alla fatta och acceptera. Men om hennes skador då blev avsevärt värre just pga att hon inte var korrekt fastspänd, hade vi fortfarande hävdat att hon fick skylla sig själv för att hon åkte med? _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
Om de krockat in i ett räcke så hade hon nog även om hon varit korrekt fastspänd men utan Hans slagit i hjälmen i framåt. Man kommer långt med huvet när det blir lite krockvåld. Så Hans hade ju varit bra.
Nu tror jag inte de kör riktigt för fullt på gränsen så risken för olycka är dämpad men man kan råka ut för materialfel i bilen så allt kan ju hända tyvärr. _________________ ![]() |
||||
Nu fick on ont i pannan/huvudvärk istället. Typ. Jag är faktiskt inte 100% säker på vilket som kan vara värst. HANS FTW. _________________ ![]() |
||||
Om de senaste posterna är ett svar på min post är det kanske bäst att jag är övertydlig och säger att i uttrycket "korrekt fastspänd" lägger i alla fall jag även in detaljerna: "Korrekt fastspänd med godkända bälten i en stol som passar med lämplig fixering av huvudet samt bla bla blaaa övriga detaljer man kan förvänta sig användas av förare och passagerare inom motorsport på F1-nivå".
Resonemanget "Vi har inget fungerande HANS, så vi släpper lite på bältena för att skona nacken" funkar faktiskt inte. Har man inte rätt grejer för att hålla bra säkerhet för sina kunde ska man inte skjutsa kunder. Det är väl ändå ganska vettigt att kräva att passageraren ska ha samma nivå av säkerhet som föraren? Samt att passageraren, så länge inget oförutsett (som t ex en krasch) inträffar, inte ska riskera skador på NÅGON del av sin kropp? _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
+1 |
||||
Ta er en titt på vilken utrustning man måste ha när man ska åka med i dubbeldragstern som körs iaf här i Sverige. Där räcker det inte direkt med bara en hjälm utan det är samma utrustning som föraren har. Ska man kunna "njuta" av upplevelsen ska man väl ändå inte behöva använda 95% av fokus till att hålla sig vid medvetande pga att huvudet slår i sätet framför. Det ser roligt ut på filmen men fasiken vad otrevligt det måste vara irl. _________________ Magnus olausson Lexus IS200 Sport -03 Nissan Sunny GTiR -92 |
||||
Det är självklart felaktigt av arrangören osv... MEN.. helt plötsligt låter det som att arrangören är inkompetent och oseriös pga att HANS saknas? Hur många här kör med HANS??
Extremt sällan man ser HANS utanför tävlingar och inom drifting har jag aldrig ens sett en HANS-krage oavsett tävling. Jag kör med HANS och tycker det är en bra grej. Men att en hjälm är tung och att huvudet kan fara omkring om man inte orkar hålla emot eller får stöd från stolen är ingen nyhet eller något unikt för just den här filmen. Däremot är de icke åtdragna bältena farligt. Resten uppfyller väl ändå vad de flesta här anser är normala säkerhetsförhållanden.. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Ja nu får ni sluta å grina som jag vet inte vad... Jag har själv åkt f1x2 ett 15 tal gånger då det ingår i
mitt jobb som barlast ![]() berg och dalbana och där får man inget hans skydd osv !, Dock mycket roligare att åka f1x2 ![]() Det ända man kan klaga på är att bältena är lösa ![]() _________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||||
med rätt spända bälten (och föreslagasvis öronproppar
![]() ![]() även utan HANS ![]() MEN bälten ska väll alltid vara spända , oavsett vilken bil det gäller ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 11838 besök totalt |