Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3390 besök totalt |
Körbart i slutet av mars?
Hej! Jag har äntligen lyckats hamna mellan jobb (en vecka dock) och funderar på att göra ett ringen besök någon gång mellan 23 mars och den efterföljande veckan. Flyga ner och köra hyrswift. Hur är underlaget då? Någon som varit nere så "tidigt" på en säsong? Vet också med mig att det ju varit ovanligt kallt och snörikt även i de trakterna. Tacksam för input! _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||
Man kan säga att jag drog en vinstlott - eller snarare fick jackpot.
Sol, närmare 20 grader varmt och få bilar på banan. I tillägg: få motorcyklar och engelsmän. ![]() Det var dessvärre i princip tomt även på svenskar. Träffade dock Henrik som körde BTG 8.02 med sin M3 E46 och med mig som beifahrer. Imponerande. Summa summarum: en propagandahelg för Nürburgring. _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||
Re:
Se där vilken tur jag hade förra året vid samma tid. Nu ligger ringen under ett snötäcke. _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||
Re:
Nu blir det ju OT, men ok då: Swiften funkar kanon. På Ringen. Jag skulle inte vilja köra en Swift på svenska racingbanor som ju är tämligen odramatiska och långsamma. På snabba och böljande Ringen kan man dock lätt bralla på sig t o m i en Swift. Det är bara att bränna ner när snötäcket har försvunnit och testa själv! _________________ Björn Rustare 56 stolta varv på Nürburgring Nordschleife |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3390 besök totalt |