Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
BMW M3 coupe -95
1 besök senaste veckan (6697 totalt)
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002

Trådstartare
BMW M3 coupe -95

BMW M3 -95

Just nu är jag ej 100 på att bilen ska säljas. Återkommer med ny annons ifall / när det blir aktuellt.

/Peter

Citera
Dannemann79
Malmö
Här sen Feb 2011

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hej Peter!

Daniel här,
suget efter en M3:a har inte släppt och din bil ser ju fin ut! Hade varit kul att få lite mer info som tex den intressanta frågan om priset och bilens skick och utrustning. Hur är Grupp N chassit? Fungerar det bra på gatan? Går det att ställa i höjd och hårdhet?

Mvh
Daniel

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tjo!.. finns det något intresse för en mkt fin M3 ?
Citera
Kaggen
Blekinge
Här sen Sep 2010

Pris?

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Citera
Edin
Eaglemedowhill
Här sen Maj 2008

Lite er info skulle vara intressant att ta del av.

Mvh.

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Edin skrev:
Lite er info skulle vara intressant att ta del av.

Mvh.

hej! javisst, är det något du undrar så - fråga på bara

Kan berätta att bilen just nu är avställd. Brukar normalt ställa på och besikta i början av April, men kan hända det blir lite tidigare i år, beror lite på hur allting blir med ev försäljning.

Bilen går riktigt fint i motor och maskinellt. Chassit är bra, inte stenhårt men den ligger fint på vägarna
AC/Kyl-systemet var tomt då jag köpte bilen (09), har inte bemödat mig fylla på eller trycktesta, men troligen är det ju något läckage någonstans.

Jag har under dessa åren monterat Ferrita halvsystem, H&R-krängare, bytt till coilovers, köpt helt ny hatthylla från BMW (tog bort nackskydden bak), skaffat originalfälgar som lackats och snyggats till med nya emblem, bytt alla bromsslangar till stålomspunnet, skaffat/lackat lock för dimljusen (följer med, om man ej vill ha dimljus).

Nya lyktglas fram, renoverat lyktorna invändigt, filmat dem med lamin-x utvändigt för att skydda. Skaffade oxå nytt grillgaller nedan nummerplåten fram (grå/svart-olackat).

Nytt rattnav med sk. "airbag-motstånd" + Momo ratt, BMW har bytt samtliga utgående packboxar på växellådan - då det var ltie fuktigt där. Jag har skaffat ny mittkonsol och lite andra smådetlajer som fräshats upp, bla plasten ovan kylaren är helt ny.

en hel del små grejer minns inte allt..... men det ger en bättre helhet.

Bilen är vad jag tror omlackad, för det finns knappt några fel i lacken, fronten är den som är minst bra lack på, men absolut inget i ögonfallande.

Förutom att AC är tom, så fungerar ej centrallåset på passagerarsidan, har ej kollat närmare på varför, kanske kan det vara så att "lås-motorn" som är trasig/glapp..?

Men totalt sett är bilen riktigt riktigt fin!

Har lagt ner en bra bit över 100 för den.. men men någon spargris är ju inte dessa modellerna

mvh Peter
Citera
Edin
Eaglemedowhill
Här sen Maj 2008

Låter helt klart intressant.

Hur är det med nackstöden bak, ha du dessa kvar? Likaså med originalratten?

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Edin skrev:
Låter helt klart intressant.

Hur är det med nackstöden bak, ha du dessa kvar? Likaså med originalratten?

hej, nackstöden åkte nog med ett skrotlass till tippen tyvärr..

originalratten har jag ej, inte säker på det var en orignal då jag köpte den heller, det var en riktig "bussratt".. såld iaf.

mvh Peter
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002

Trådstartare
[u]Eventuellt kan ett byte mot E36 sedan vara av intresse (utan taklucka, manuell, 318,320,323,325,328).[/u]
Citera
emelie
jönköping
Här sen Aug 2008

bmw m3

Hej är intresserad av din bil. Vart finns den ? ha du något nummer man kan nå dig på? mvh

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re: bmw m3

emelie skrev:
Hej är intresserad av din bil. Vart finns den ? ha du något nummer man kan nå dig på? mvh

hej! den finns i Eskilstuna, skickar dig mit mobilnummer i ett PM!

mvh Peter
Citera
jlexon
Örebro
Här sen Aug 2011

BMW

Tjenare! Jag har en bmw 328 från 97, nybesiktigad ua, 17" m3 e46 fälgar. fram 225, 45, 17 och bak 245, 40, 17. Kanonfint skick, nybytt bagage lycka p.g.a att den andra var rostig och inte gick att rädda så jag satte dit en ny. Hör av dig vid intresse!

Mvh Johan

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re: BMW

jlexon skrev:
Tjenare! Jag har en bmw 328 från 97, nybesiktigad ua, 17" m3 e46 fälgar. fram 225, 45, 17 och bak 245, 40, 17. Kanonfint skick, nybytt bagage lycka p.g.a att den andra var rostig och inte gick att rädda så jag satte dit en ny. Hör av dig vid intresse!

Mvh Johan

kolla PM!
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
BMW M3 coupe -95
1 besök senaste veckan (6697 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande