Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 -75
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (15932 totalt)
Nicke Nyman
Umeå
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Re:

Henke YZ skrev:
ser bra ut
vad är det för färg/färgkod du har målat med?, har funderingar på liknande grå färg på min 02a nämligen

Hejdu!

Kommer inte ihåg vad färgen heter. Men de är en relativt billig 2K billack. Färgkoden är NCS S7500N. Så de är samma färgskala man använder sig av när man ska ha färg till huset t.ex. Det är en solid gråfärg. Har inte riktigt tid att göra de superseriöst med metallic som jag skulle innerst inne vilja göra. Vill hinna köra i sommar, målet är Sommertreff 8-10 Juni på Arctic Circle Raceway utan för Mo I rana, Norge. www.sommertreff.no :

Så därför blev de en billigare lack nu, för jag behövde få färg på karossen i vilket fall. Så då blev de grått, passar bra ihop med mina vita fälgar.

Fick hem stolarna igår, så de känns bra, nu kan man påbörja insidan av bilen innan man väljer att plocka ner allt och göra den seriösa ihopsättningen av motorn osv.

MVH

www.nymanmotorsport.se
www.attitudemotorclub.com
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

Vi har exakt samma färgton på huset :-)

Bilen blir kanon. motorn ser väldigt intressant ut.

Umeå
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Re:

Anders Carlsson skrev:
Vi har exakt samma färgton på huset :-)

Bilen blir kanon. motorn ser väldigt intressant ut.

Kul! Då vet du ju hur den kommer se ut färdig.

Har en kompis som kör med den kammen och fjädrarna, dock 46mm spjällhus från S38B36. Jag har 50mm spjällhusen från S38B38. Så jag tror jag kommer få en del bekymmer med vakuum och så, men de ordnar sig. Har god hjälp med mappningen. Min kompis har dock ett helt annat aggregat än mig. Han kör med ett Precision SC50. Jag har en Holset HX40 med #16 hus. Gått på rekommendationer från en annan M10 och 02-galning. Så vi får väl se, vill motorn hänga med upp till 7500-8000rpm så bör de nog kunna bli fin effekt samt bra karaktär. Men lite ketchup får jag nog räkna med.

Kan även säga att motorstyrningen inte blir MS utan de blev ett VEMS istället med en Bosch Motorsport tändspole. Ser ut som EDIS-spolen ungefär. Men de är Bosch egna tändspole.

Ska försöka göra färdigt plenum samt oljereturen i tråget i veckan. Sen borde de mesta under huven vara löst som måste lösas.

// N.

www.nymanmotorsport.se
Citera
MickeM02
Solna
Här sen Okt 2005

Gillar...

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
Nicke Nyman
Umeå
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Re:

MickeM02 skrev:
Gillar...

Tack för de Micke! Din 02a är ju väldigt fin, om än väldigt originalbetonad! Och de har ju sin charm det med. Sen är jag väl inte så inbiten 02 ägare heller. Jag är mer såld på äldre bilar bara. Opel Ascona B är nästa bygge, de planeras för fullt faktiskt. Men inga inköp är gjorda, utan de ligger på planeringsstadiet.

Reklamen säger: "Alla borde köra Skoda". Jag säger: Alla borde få uppleva Ascona B som 18-åring på vintern. thumbs up

// N.

www.nymanmotorsport.se
Citera
MickeM02
Solna
Här sen Okt 2005

Re:

Nicke Nyman skrev:
MickeM02 skrev:
Gillar...

Tack för de Micke! Din 02a är ju väldigt fin, om än väldigt originalbetonad! Och de har ju sin charm det med. Sen är jag väl inte så inbiten 02 ägare heller. Jag är mer såld på äldre bilar bara. Opel Ascona B är nästa bygge, de planeras för fullt faktiskt. Men inga inköp är gjorda, utan de ligger på planeringsstadiet.

Reklamen säger: "Alla borde köra Skoda". Jag säger: Alla borde få uppleva Ascona B som 18-åring på vintern. thumbs up

// N.

Japp, det är helt korrekt. Vill hålla den original karossmässigt så långt det går men trevligare att köra.

//Micke

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
Nicke Nyman
Umeå
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Bilderna får tala för sig!

Så ser den ut nu iaf. Lacken är inte bra på de lösa delarna men jag vill inte gråta floder heller om jag smiskar en kona på någon trevlig konbanekörning eller om jag skulle råka åka ut i sandfållan på någon bankörning.

MVH

www.nymanmotorsport.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 -75
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (15932 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande