| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Köpa spjällpot över disk
|
1385 besök totalt |
|
Köpa spjällpot över disk
Håller på och försöker få min c20xe att gå som den ska med mitt mbe. Just nu tvekar den på gas och jag misstänker spjällpoten. Vill ha tag i en så universal som möjligt och helst över disk i stockholm. Någon som har tips på var? Har dålig koll på vilka bilar som haft såna som standard. Saab verkar ha haft en del och även bmw. Kanske någon som sitter på en fungerande över? _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
Du kan använda senare modeller av calibra,vectra etc. Vet inte exakt när dom gick från klick till potentiometer, men gissningsvis 92-> kolla på mekonomens webbkatalog, när det blev nytt nummer.
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Dom är väl 6-poliga. Jag söker en liten pot för jenvey dubbelspjällhus. Idag sitter det en Bosch som är lite för stor och har ett hemmabyggt fäste
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
Har redan mapp från en engelsk trimfirma och bilen går. Den misständer dock i vissa lägen och jag vill veta att poten är ok iom att så mycket hänger på just den givaren i en sugmotor mappad på spjällvinkel
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
Just därför jag frågar.
Har en bra med hallgivare i på jobbet. Något sådant du ska ha. Billiga tps'er drar sig massor med temperaturen och får speciellt små spjällvinklar at bli väldigt fel. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
|
Re:
När du åker och tittar på den så kan du ta med en R25 istf kaffebröd
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Re:
http://www.beisensors.com/news/hall- Sådana är bra. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
|
finns att köpa för 800 spänn på farnell en variant som finns i 9900-serien. "clockwise" returfjäder.
Annars finns det nog billigare halleffektesvarianter där man själv får hålla på och tramsa med magneter. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Köpa spjällpot över disk
|
1385 besök totalt |