| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rördimensioner / Vart kan man köpa billigt?
|
1275 besök totalt |
|
Hej! Vet inte om ja placerat denna rätt, är ny sen igår på rejsa.nu Ska ju bygga bur i Sunny GTi-R Pulsaren nu. Vilken rör dimension ska ja använda!?.. 45mm rör med 2.2/2.3mm tjockt gods? Och även, vart kan man köpa bra eeller billigt:) Eller är ja ute å cyklar helt. Rätta mig gärna och flyttta gärna tråden om den är fel, Tack på förhand/ Markus _________________ Markus Thornell |
|
tex. finess säljer rätt billiga satser ,
ska du köpa på löpmeter och knäcka själv så finns det mesta antagligen hos närmsta järngrossost, har själv beställt via jobbet (jobbar i branshen) men har för mej jag läst nån gång tidigare att hydroscand är rätt billiga på rör ut till privatpersoner?? sen vilka dimensioner/kvaliteter du ska bygga av beror på ändamålet, gatbil som ska klara SBP?? SFRO bes som amatörbyggt fordon? dragracing?? lite olika regler mellan dem och säkert minst lika många andra olika instanser till
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
|
Enligt min filosofi, själv är bäste dräng, tänkte även jag skaffa rör själv o knäcka till mig en bur i jobbets rörbock (jobbar med hydraulik).
Har snuskigt bra rabatter på Hydroscand, men det skulle inte löna sig ändå. Främst för att kvaliteten på rör som krävs för burbygge inte ingår i tex Hydroscands normala sortiment. Hydraulrör är generellt mycket mjukare med en sträckgräns på runt hälften av vad som krävdes för burbygge (har jag för mig, var ett par år sedan jag kollade). Finess säljer satser till vettiga pengar och med bra passform det jag varit för, du har ju dessutom inte så långt dit _________________ Peter Sternersson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1275 besök totalt |