Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1427 besök totalt |
_________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||
Såg d inte nästan lite "speedat" ut?? Tar de bort speciella bildsekvenser av videon eller hur funkar det?
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||
Nej då det är inte speedat. Pausar du så ser du att bilderna på respektive video är nära på identiska hela tiden. Den analyserar hur saker rör sig i bild och förvränger sedan bilden upp/ner/höger/vänster för att kompensera för detta och mjuka till kamerarörelsen. Om den gör detta uniformt över hela bilden eller om den är smart nog att göra det olika baserat på hur enskilda områden av bilden vibrerar (pga rolling shutter mm) vet jag inte. Men resultatet är het klart imponerande tycker jag. _________________ Timmy Lundin Toyota MR2 AW11 - Projektet Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden |
||
Vad jag vet finns det ingen produkt som klarar att stabilisera delar av bilden, begriper inte riktigt heller hur det skulle kunna funka.
Som det fungerar för YouTube, liksom i Adobe After Effects mfl, är att man zoomar in bilden och sen flyttar den upp och ner / höger och vänster (samt ev roll) i motsatt riktning mot skaket. Alltså måste du förlora bildinformaiton. Ju mer du skakar desto mer måste du zooma in i ditt redigeringsprogram. Det är väldigt tydligt här, vid 11 sekunder in i exemplet: http://youtube-global.blogspot.com/2 Notera vart det översta fönstret i det grå huset befinner sig i förhållande till kanten på filmen. /R |
||
Upp, ner och roterar.
Funkar kanon när man filmar orörliga objekt med darrigt hållen mobiltelefonkamera ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1427 besök totalt |