Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
GoPro
1 besök senaste veckan (3409 totalt)
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Vilka tillbehör bör man ha för att kunna filma coola vinklar?
Vad ingår i grundpaketet? Klarar man sig på det?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Motorsportpaketet så får du med en bra sugpropp med det jag saknar är en längre (200-300 mm) arm för att kunna få lite avstånd ut från bilen.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Tillbehör fins det massor av både original och 3:e parts..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Var inne igår på CDON för att köpa Peter Warr:s bok och "råkade" titta på GoPro.
De har just nu 800 kr i rabatt på den, så det blev en sådan också för 2589 kr. thumbs up
http://cdon.se/hemelektronik/gopro_hero_2_motorsports-17116680
Såg nu att ryktet spridit sig och att den är tillfälligt slut.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Tillbehör fins det massor av både original och 3:e parts..


Exakt thumbs up , och frågan var vad ni tyckte att man skulle köpa på sig .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474



Roll bar mount var det första jag köpte till min. Mycket användbart! Sen har kompletterat med hjälmfäste med (genom att köpa en GoPro2 Helmet Hero) :P.

Displayen är inte helt fel den heller, och skeleton case om man ska filma länge och vill kunna ladda samtidigt, eller ännu viktigare, använda extern mikrofon. Något jag verkligen värdesätter när jag sätter kameran i bilen. Originalmikrofonen är riktigt risig och sitter kameran utvändigt så räkna inte med att höra mycket annat än orkan.

Med det sagt så måste jag säga att mina två kameror hör till de bästa prylarna jag någonsin köpt. Rekommenderas varmt!

_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag kommer att köpa wireless bacpac:En som skall komma strax, då kan man se fotovinkel, starta film osv på distans, det går även att stream filmen osv, det blir cool om det funkar.

Ett fäste till buren som föregående sa är såklart klockrent, jag köpte på mig en smidigare variant än originalet och den är jag väldigt nöjd med, jag kan återkomma med namn senare.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Köpte GoPro2 förra året och har redan haft den som en favoritleksak på GoKarthjälmen och under dykning.
Köpte precis LCD skärmen och WiFi verkar intressant.
Teknologi är fantstiskt!

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Reodor
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 133



Jag brukar bygga egna tillbehör, Svetsa långa armar man kan fästa i bogseröglehålet, spänna fast på ramen på motorcykeln eller bilen så man ser hela fordonet stilla i bild med omgivningen och hjulupphängning som rör sig. Annars har jag fäst den på kvastskaft som jag själv håller ut genom fönstret när man är passagerare. Det man får tänka på är att långa armar gärna hamnar i någon självsvängning när de sitter på ett fordon som vibrerar och rör sig. Jag har utan resultat försökt hitta långa armar med leder och sugproppsfästen. Kollar man på de hur de gjort Clive Owen/Madonna BMW reklamen, som har riktigt coola vinklar, så ser man att de har enorma byggnationer av aluminiumrör för att hålla kamerorna stabila. Visserligen äldre och tyngre än gopro men ska man ha kameran längre ut från bilen än någon decimeter ska det vara riktigt stabilt eller väldigt vibrationsdämpat (de ska ju inte gärna kunna skada någon om de trillar av heller vilket man får tänka på). Därav tror jag det är svårt att hitta sådana tillbehör att köpa. Vet någon var man köper, säg till!
Jag köpte min första goproHD när den släpptes i Usa, har nu 2 sådana och en 2a. Tycker de funkar skitbra och har testat dem på alla möjliga fordon från gokarts till segelflygplan. Kul att nu vanliga konsumenter kan använda så avancerad teknik!

_________________
Daniel Axelsson
Citera
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 876



Ja visst är den otrolig. Jag brukar prisa dagen teknologi (som när jag köpte min förstaMotec i Melbourne 1989) och när miniräknaren kom så var jag salig. Köpte en från England på postorder och fick bygga ihop den själv. Sinclair.
Sålde den för dubbla pengarna ett halvår senare trots en knappsats som började strula. Skit detsamma sa den glada köparen.

Go Pro är inte 100% som min första miniräknare men väl uppe i den kategorin. Otrolig teknologi.

_________________
Fredrik Reichel
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
GoPro
1 besök senaste veckan (3409 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande