Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3482 besök totalt |
En liten rolig historia !?!
The other day I was in Halfords. A lady comes in and asks for a seven ten cap. We all looked at each other and I said, "What's a seven ten cap?" She said "You know, it's right on the engine. Mine got lost some how and I need a new one". "What does it do?" She said she didn't know, but it's always been there. The assistant gave her a note pad and asked her if she could draw a picture. So she makes a circle about 3 inches in diameter and in the centre she writes 710. WOMEN..........KNOW YOUR LIMITS!!! ![]() ![]() _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
Jamen, jag har alltid undrat varför vissa bilar kan visa öltryck? Är det för att man inte ska riskera att spruta öl på bilklädseln om ölburken är för mycket omskakad pga sportig körning (sån mätare brukar mest sitta i sportigare bilar)
![]() _________________ ![]() |
||||
När vi ändå är igång och generaliserar: http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna
Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Den här är sann!
En kompis till mej fick låna sin morsas bil för att åka till Stockholm. När han åkte iväg ropade hon efter honom: "Du måste kolla oljan!". Min kamrat svängde in på första bästa mack, skruvade loss oljelocket och tittade ner. "Jo, det ser ut att behövas", tänkte han. En liter hälldes i, titt ner igen. "Värst vad det behövs mycket!". En liter till. Fortfarande inte fyllt ända upp, men nu hade kamraten tröttnat på att hälla dyr olja i sin morsas j***a bil, det fick räcka så! Iväg. Nu gick bilen väldigt knackigt. En bit ut på stora vägen sa det POFF och ett STORT rökmoln sköt ur avgasröret. I backspegeln såg kamraten hur bilen efter helt förblindad kom ut ur rökmolnet! JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Det där är konstigt nog inte helt ovanligt!! När jag under studietiden extraknäckte på mack kom det in en dam och köpte en 5 l. dunk olja och kom sedan in för att köpa en andra dunk när jag frågade vad hon skulle med all olja till? Hon berättade då (precis som ovan) att det minnsan behövdes för hur mycket hon hällde i så syntes det ändå inte. Vi hjälpte henne dock innan hon ens dragit igång den och tappade ur all olja och hällde på rätt mängd. Det rök ändå lite grann när hon körde iväg för det han nog runnit in lite här och var..... _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Den här är också sann:
En tjejkompis till mig lånade sin pappas bil och rätt som det var så tändes oljetryckslampan. Hon var inte dummare än att hon förstod att det behövdes fyllas på olja. Sagt och gjort, allt frid och fröjd. Tills hennes pappa nästa gång använde vindrutespolaren... Snacka om kletig ruta! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
En tjej som gick i en parallellklass till mig råkade ut för att hennes hyrbil kokade. När den hade svalnat fyllde hon på motorn med vatten, hela vägen upp till locket. Det hade nog varit bättre om hon valt ett annat lock än det med "710" på...
Eftersom hon bara kom tvåa i Miss Universum (för länge sen) så kanske det var intelligensen som saknades för att nå förstaplatsen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag känner igen de där... ![]() ![]() _________________ //Emil Wahlund /Haninge |
||||
Parkeringen i Lidingö Centrum (Sthlm.) under mellandagsrean. ![]() (ursäkta.. jag är trött och har tråkigt..) |
||||
Jag kan bara bekräfta parkeringsbekymren i centrum.
Tänk så mycket fina grejer som bara går till spillo i krocktesterna. Bromsar, motorer, lådor osv. Vilken julafton om man fick plocka grejer från den där bilhögen. :woot: _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
oavsett om det är från efter ferraris korocktester eller inte, så får jag en stor klump i halsen! ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3482 besök totalt |