Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette C5-98 Moddsport nästa?
<<   1, 2
12713 besök totalt
RYDH
Karlskoga
Här sen Feb 2009

253-10 skulle nog jag ha valt i ditt fall för då får du en enklare in och utgång samt att du får en extra förstärkning i och med den extra fästpunkten mitt i dörröppningen.
Ett tips bara.

Ps. Fränt bygge, gillar skarpt! thumbs up thumbs up

/Jörgen

Björn Friberg
Varberg
Här sen Jan 2008

Trådstartare
253-10

Tack! Problemet med 253-10 är att jag har ju glasfibergolv. Då får jag svetsa ett bockat fäste till i sidan vilket jag självklart kan göra men den varianten hade känts bättre om jag hade ett "riktigt"golv. Annars håller jag med om att den hade nog gett bra utrymme. / Björn

SL 55 AMG Gubbil
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Du kan okså sätta T-staget såhär:

Björn Friberg
Varberg
Här sen Jan 2008

Trådstartare
T-stag

Hej! Nu syns det ju inye några avstånd på bilden till mitt tvärrgående takrör vid framrutan, men jag har för mig att jag läste att det max fick vara 100mm. Man kaske kan få dispans för det avståndet av praktika skäl. Får kolla med vangsboksbesiktigaren. Tackar för input Björn

SL 55 AMG Gubbil
Citera
RYDH
Karlskoga
Här sen Feb 2009

Björn Friberg skrev:
Tack! Problemet med 253-10 är att jag har ju glasfibergolv. Då får jag svetsa ett bockat fäste till i sidan vilket jag självklart kan göra men den varianten hade känts bättre om jag hade ett "riktigt"golv. Annars håller jag med om att den hade nog gett bra utrymme. / Björn

Jag vet, jag har byggt några burar i Corvetter!
Samma sak på dom nyaste så är det aluminium monocoq samt aluminium "ram" i bak man skall fästa upp allt i och det känns väl sådär tycker jag!

/Jörgen

Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re: T-stag

Björn Friberg skrev:
Hej! Nu syns det ju inye några avstånd på bilden till mitt tvärrgående takrör vid framrutan, men jag har för mig att jag läste att det max fick vara 100mm. Man kaske kan få dispans för det avståndet av praktika skäl. Får kolla med vangsboksbesiktigaren. Tackar för input Björn

Ja, det stämmer. 100mm i båda ändar. Vilket är ganska logiskt ur hållfasthetssynpunkt också. Reglerna finns ju av en anledning.

#52 Modsport II
Citera
Björn Friberg
Varberg
Här sen Jan 2008

Trådstartare
Små Framsteg!

Mycket på jobbet innebär små framsteg i garaget! Men lite har hänt i torrsdags och i dag på morgonen. Simon var här och tigade lite fler av mina prefabade rör. Hadde vagnsboksbesiktigare på besök förra lördagen och fick lite vidare bygginstruktioner. Kan varm rekomendera Boy Beckert. Noggran, trevlig och smidig. Inte helt sjäkvklart då man ej i denna bil kan göra exakt enl "grundmodellen". Nu skall jag hämta min torrsumpsats och lämna diffklumpen på inchimsning av 4.10 utväxling. Lite bilder!

smidigt att lossa hela bakbryggan

diffklump

Lite rör
Måste Öka takten snart! /Björn

SL 55 AMG Gubbil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette C5-98 Moddsport nästa?
<<   1, 2
12713 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande