Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kolfiberinsug 944/968/928
1072 besök totalt
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

Trådstartare

Var och hälsade på en polare. Han arbetar med kolfiber och har tagit fram riktigt fina formar för kolfiberinsug till sin 928.

Är det någon annan här på rejsa som är intresserade av riktigt utformade kolfiberinsugstrattar med plenumkammare i kolfiber som passar till en 928:a, ev även till 16v 944/968 motor (den passar ej till vår 8v ). så kan han tänka sig tillverka flera när han ändå håller på.

Posta intresseanmälningar i denna tråd så skall jag se till att han kollar här. (Håller på att "lura" honom till att bli rejsa.nuare)

Edit: jag vet inget om vad det kommer kosta eller något sådant, men det blir helt säkert inte "gratis". Är ni intresserade så posta i tråden så får Micke maila er sedan. //C

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Jim Profit
STHLM
Här sen Nov 2003

Ja, det beror ju som sagt på vilken nivå priset är på men helt klart är det intressant med ett sådant till min 968.

Laholm
Här sen Nov 2002

Kan man få det i glas istället ? , rimligen lite mer prisvärt om man inte är ute efter utseendet...

Finspång
Här sen Apr 2003

Skulle kunna vara intresant om det tex finns bromspapper när det är färdigt (vad nu kan vara rimligt i effektökning har inte jag pejl på)

Måste väl mappas o grejas med efteråt?

Jag vill ha nog ha ett färdigt bolt on kit isf

En firma i England håller ju på att ta fram liknande saker (kanske värre ) till 968:an men frågan är ju när det blir klart..om det blir klart..

http://www.9mracing.co.uk/html/modules.php?op=modload&name=Ninemei . . . .

Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Christian: Eftersom du trimmar så måste jag göra dubbelt så mycket för att inte backvarnaren skall ge utslag

Är också intresserad men helst i glasfiber. Funktion före utseende

Mvh,Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Kan någon förklara för mig varför skulle kolfiberinsug ge extra hästkrafter. Att det blir lite lättare fattar jag också...men vad är det som på något magiskt sätt flyttar mer luft igenom kolfibertrattar istället för t.ex. alutrattar?

Här sen Apr 2003

och jag vet vem som fixar kolfiberinsug till M3or om någon nu är intresserad...

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Re: Kolfiberinsug 944/968/928

porschedriver skrev:
Var och hälsade på en polare. Han arbetar med kolfiber och har tagit fram riktigt fina formar för kolfiberinsug till sin 928.

Är det någon annan här på rejsa som är intresserade av riktigt utformade kolfiberinsugstrattar med plenumkammare i kolfiber som passar till en 928:a, ev även till 16v 944/968 motor (den passar ej till vår 8v ). så kan han tänka sig tillverka flera när han ändå håller på.

Posta intresseanmälningar i denna tråd så skall jag se till att han kollar här. (Håller på att "lura" honom till att bli rejsa.nuare)

Edit: jag vet inget om vad det kommer kosta eller något sådant, men det blir helt säkert inte "gratis". Är ni intresserade så posta i tråden så får Micke maila er sedan. //C

Är det anpassat för separata spjäll så är det helt klart av intresse (helst av glas). Annars får jag nog hålla med Beepbeep, vad i plenumet/trattarna skulle kunna ge extrapulver om det inte är separata spjäll???

Malmö
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Jag tror inte att det är något problem med att få det i glasfiber.

om det är trottlar på varje port eller till plenumkammaren vet jag inte, men kan ta reda på.

Anledningen att använda kol/glasfiber istället för alu är ju att det är lättare att få till optimal form på rören.

Björn, det är Micke på Composit Design som gjort insuget(antagligen han som gjort din taklucka också)

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Allmänt banåkaforum
1072 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande