Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1072 besök totalt |
Kolfiberinsug 944/968/928
Var och hälsade på en polare. Han arbetar med kolfiber och har tagit fram riktigt fina formar för kolfiberinsug till sin 928. Är det någon annan här på rejsa som är intresserade av riktigt utformade kolfiberinsugstrattar med plenumkammare i kolfiber som passar till en 928:a, ev även till 16v 944/968 motor (den passar ej till vår 8v ![]() Posta intresseanmälningar i denna tråd så skall jag se till att han kollar här. (Håller på att "lura" honom till att bli rejsa.nuare) Edit: jag vet inget om vad det kommer kosta eller något sådant, men det blir helt säkert inte "gratis". Är ni intresserade så posta i tråden så får Micke maila er sedan. //C _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
Skulle kunna vara intresant om det tex finns bromspapper när det är färdigt (vad nu kan vara rimligt i effektökning har inte jag pejl på)
Måste väl mappas o grejas med efteråt? Jag vill ha nog ha ett färdigt bolt on kit isf En firma i England håller ju på att ta fram liknande saker (kanske värre ![]() http://www.9mracing.co.uk/html/modul _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
Christian: Eftersom du trimmar så måste jag göra dubbelt så mycket för att inte backvarnaren skall ge utslag
![]() Är också intresserad men helst i glasfiber. Funktion före utseende ![]() Mvh,Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
Kan någon förklara för mig varför skulle kolfiberinsug ge extra hästkrafter. Att det blir lite lättare fattar jag också...men vad är det som på något magiskt sätt flyttar mer luft igenom kolfibertrattar istället för t.ex. alutrattar?
_________________ G o r a n A m c o f f |
||
Re: Kolfiberinsug 944/968/928
Är det anpassat för separata spjäll så är det helt klart av intresse (helst av glas). Annars får jag nog hålla med Beepbeep, vad i plenumet/trattarna skulle kunna ge extrapulver om det inte är separata spjäll??? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
Jag tror inte att det är något problem med att få det i glasfiber.
om det är trottlar på varje port eller till plenumkammaren vet jag inte, men kan ta reda på. Anledningen att använda kol/glasfiber istället för alu är ju att det är lättare att få till optimal form på rören. Björn, det är Micke på Composit Design som gjort insuget(antagligen han som gjort din taklucka också) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1072 besök totalt |