Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (77289 totalt) |
jag kan inte sätta fingret på vad det är?? men det finns någon kärlek mellan färgerna BRG312 och gul??? gula lampor beställda från schmiedmann!
![]() var och köpte en gt vinge igår kväll, lustigt nog hade den samma patina som övriga bilen? ![]() det är inte med allt för täta intervaller jag är i garaget nu för tiden ![]() ![]() -"rejsa" pärlplatta? =pappaledig varannan onsdag ![]() _________________ Ola BMW |
||
Kom ju väldigt lägligt en så här fin dag. Tror inte du blir mindre sugen på att skruva nu när solen skiner, blir mycket flex i eftermiddag tror jag.
![]() _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||
har jobbat lite på min blåa räcer i dagarna...
senaste favvo gadget i garaget! oumbärliga! denna gången hjälpte de mig hålla tillbaka golvmattan när jag mekade bur, finns miljoner användingsområden som till exempel, hålla bromsoken istället för att dem skall dingla i bromsslangarna! finns i olika storlekar beroende på hur mycket dem skall hålla, Autoexperten i Hbg hjälpte mig beställa hem de! ![]() ![]() hittade ännu mera billjud, gömt bakom panelen i bagageluckan! ![]() snap off, lirar med bilens färg för övrigt, stylingnörden i mig gillar ![]() ![]() med ratt på: ![]() dörrkryssen tar emot innerdörrarna men ytterst lite, dörren går fortf att stänga men jag skall ta av dörrsiderna och se vad som går att göra för att få dörren att stänga lättare! ![]() jag är väldigt nöjd med resultatet! wiechers tog tid på sig att leverera men resultatet är kanon! nu återstår att klä buren med stoppning! ![]() väntar på stolar från sparco, och underreden från vac motorsport! tyvärr verkar det ta tid, minst tre veckor till, beställda från jmbo! försöker köpa det mesta genom jmbo, supertrevliga och kunniga. sätter i orginal stol så länge och pendlar med bilen till jobb i ett par veckor för att få reda på vad det är för något jag köpt! _________________ Ola BMW |
||
har börjat komma igång med pulverlackeringen på allvar nu! Ugnen är en gammal bakugn från en livsmedelsbutik och har kostat över 50k ny! innermåtten 89x78x50 (hxbxd) så det rymms rätt stora grejor.
![]() först ut, krängningshämmaren bak! resultatet blev kanon även om bilderna är kassa! kommer köra genomgående med mattsvart till bakvagnen på gt:n! ![]() ![]() _________________ Ola BMW |
||
rätt kontakter är A&O!
för ett par veckor sen drog jag av en låsbult! jag flydde till utlandet för en veckas charter och lämnade bilen på uppfarten, medan en bekant från theanders bil hämtade bilen, fixade låsbulten och körde hem den igen. allt medans jag låg och solade! tack! ![]() _________________ Ola BMW |
||
fick mitt nya Lifeline "snap off" ikväll, beställt från JMBO, hög rejsfaktor...
![]() ![]() var aldrig riktigt nöjd med mitt traditionella snap off, den modellen med gula "öron"! kände att jag inte riktigt hade självdiciplinen att låta bli att pilla på "öronen" medan jag körde? dem frestade liksom mig ![]() _________________ Ola BMW |
||
Re:
vad kostar det på ett ungefär att komma igång med pulverlackning om man inte har något att utgå ifrån? dyrare än vanliga lacksaker antar jag? måste väl till en satans kompressor osv. som vid vanlig lackering? men det blir ju så fint och i många fall hållbart ![]() _________________ //Johan Karlsson |
||
Re:
hej peter, det var ett tag sedan! lackeringen sker faktiskt i hörby, du några delar som behöver omvårdnad så släng in dem ![]() _________________ Ola BMW |
||
lite mek har det blivit med en vecka kvar till ringen. bland annat har jag kopplat in ström till performance boxen så slipper jag cigarettkontakten, som gärna hoppar ur när man växlar, och dessutom en kabel som hänger och skräpar i vindrutan. tog ström från belysningspanelen, blev kanon!
![]() ![]() och en extern antenn för att slippa tappa satellitpositionen i eiffelbergen, första gången takluckan varit uppskattad!?! ![]() har även pulverlackerat bogseröglor fram/bak, och borrat i täckluckorna för en permanent installation. olycksbringande ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() köpte en gopro för att drömma mig tillbaka till banan mörka vinterkvällar. har inte hunnit testa om positionen är ok eller ej men borde bli bra. ![]() och uppfälld när man kör genom bommarna ![]() ![]() 5 meter kabel till den externa micken. går från kameran under lister/inredning vidare bak till bagaget och genom reservhjulsbaljan och slutligen bak till slutdämparen! ![]() pulverlackerade även bältesöglorna svarta, det är dem små detaljerna som gör helheten ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Ola BMW |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (77289 totalt) |