Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GT
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (77289 totalt)
Ola80
lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare
jag kan inte sätta fingret på vad det är?? men det finns någon kärlek mellan färgerna BRG312 och gul??? gula lampor beställda från schmiedmann!

var och köpte en gt vinge igår kväll, lustigt nog hade den samma patina som övriga bilen?

det är inte med allt för täta intervaller jag är i garaget nu för tiden ...gott nytt 2012!!!

-"rejsa" pärlplatta? =pappaledig varannan onsdag !!!

Ola80
lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare
säkert vårtecken

flextid eftermiddag???

Ricke_1602
Emmaboda
Här sen Feb 2005

Roligt packet Då vet du vad du ska göra när du kommer hem.....

Äger följande:
BMW M235 -14
BMW 330 -06 Banbil/bruksbil
*BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt)
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003

Kom ju väldigt lägligt en så här fin dag. Tror inte du blir mindre sugen på att skruva nu när solen skiner, blir mycket flex i eftermiddag tror jag.

Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare
har jobbat lite på min blåa räcer i dagarna...

senaste favvo gadget i garaget! oumbärliga! denna gången hjälpte de mig hålla tillbaka golvmattan när jag mekade bur, finns miljoner användingsområden som till exempel, hålla bromsoken istället för att dem skall dingla i bromsslangarna! finns i olika storlekar beroende på hur mycket dem skall hålla, Autoexperten i Hbg hjälpte mig beställa hem de!

hittade ännu mera billjud, gömt bakom panelen i bagageluckan!

snap off, lirar med bilens färg för övrigt, stylingnörden i mig gillar airbagmotståndet tittar fram undertill, skall stoppa in det när jag har släckt lampan och vet att det funkar.

med ratt på:

dörrkryssen tar emot innerdörrarna men ytterst lite, dörren går fortf att stänga men jag skall ta av dörrsiderna och se vad som går att göra för att få dörren att stänga lättare!

jag är väldigt nöjd med resultatet! wiechers tog tid på sig att leverera men resultatet är kanon! nu återstår att klä buren med stoppning!

väntar på stolar från sparco, och underreden från vac motorsport! tyvärr verkar det ta tid, minst tre veckor till, beställda från jmbo! försöker köpa det mesta genom jmbo, supertrevliga och kunniga.

sätter i orginal stol så länge och pendlar med bilen till jobb i ett par veckor för att få reda på vad det är för något jag köpt!

Loggan
Växjö
Här sen Aug 2005

Har du behövt göra nåt med ytterkuddarna i baksätet för att få dit dom eller är dom bara ihopklämda av buren så att säga?

BMW M3 E36 -97
BMW 540 E39 -98
BMW 535d E61 -10
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare
jag skar lite i kuddarna samt sågade av en bit på stålstommen inuti, klädslen däremot behövde jag inte förstöra!!!

Ola80
lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare
har börjat komma igång med pulverlackeringen på allvar nu! Ugnen är en gammal bakugn från en livsmedelsbutik och har kostat över 50k ny! innermåtten 89x78x50 (hxbxd) så det rymms rätt stora grejor.

först ut, krängningshämmaren bak! resultatet blev kanon även om bilderna är kassa! kommer köra genomgående med mattsvart till bakvagnen på gt:n!

Ola80
lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare
rätt kontakter är A&O!

för ett par veckor sen drog jag av en låsbult! jag flydde till utlandet för en veckas charter och lämnade bilen på uppfarten, medan en bekant från theanders bil hämtade bilen, fixade låsbulten och körde hem den igen. allt medans jag låg och solade! tack!

Ola80
lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare
fick mitt nya Lifeline "snap off" ikväll, beställt från JMBO, hög rejsfaktor...

var aldrig riktigt nöjd med mitt traditionella snap off, den modellen med gula "öron"! kände att jag inte riktigt hade självdiciplinen att låta bli att pilla på "öronen" medan jag körde? dem frestade liksom mig

^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003

Re:

Ola80 skrev:
har börjat komma igång med pulverlackeringen på allvar nu! Ugnen är en gammal bakugn från en livsmedelsbutik och har kostat över 50k ny! innermåtten 89x78x50 (hxbxd) så det rymms rätt stora grejor.
https://rejsa.nu/im/user/18073/2012-04-03-07-49-01_ugn.jpg

vad kostar det på ett ungefär att komma igång med pulverlackning om man inte har något att utgå ifrån?
dyrare än vanliga lacksaker antar jag? måste väl till en satans kompressor osv. som vid vanlig lackering?

men det blir ju så fint och i många fall hållbart kanske inte så roliga kulörval jämfört med riktig lack men utvecklingen går ju framåt där med..

Hörby
Här sen Jun 2003

Tjena Ola!

Riktigt bra jobb med bilen och snyggt blir det också! thumbs up

Gillar din hobby att pulverlackera hemma

Ha det!

lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare
Re:

Peter V skrev:
Tjena Ola!

Riktigt bra jobb med bilen och snyggt blir det också! thumbs up

Gillar din hobby att pulverlackera hemma

Ha det!

hej peter, det var ett tag sedan!

lackeringen sker faktiskt i hörby, du några delar som behöver omvårdnad så släng in dem

Ola80
lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare
lite mek har det blivit med en vecka kvar till ringen. bland annat har jag kopplat in ström till performance boxen så slipper jag cigarettkontakten, som gärna hoppar ur när man växlar, och dessutom en kabel som hänger och skräpar i vindrutan. tog ström från belysningspanelen, blev kanon!

och en extern antenn för att slippa tappa satellitpositionen i eiffelbergen, första gången takluckan varit uppskattad!?!

har även pulverlackerat bogseröglor fram/bak, och borrat i täckluckorna för en permanent installation. olycksbringande kanske, men väldigt rejsigt

köpte en gopro för att drömma mig tillbaka till banan mörka vinterkvällar. har inte hunnit testa om positionen är ok eller ej men borde bli bra.

och uppfälld när man kör genom bommarna

5 meter kabel till den externa micken. går från kameran under lister/inredning vidare bak till bagaget och genom reservhjulsbaljan och slutligen bak till slutdämparen!

pulverlackerade även bältesöglorna svarta, det är dem små detaljerna som gör helheten

Kennie
Höör
Här sen Jun 2003

Snyggt! thumbs up

Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009

Trådstartare