Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Ändring av ET- Från praktik till teori
2340 besök totalt
pellesanslos
Trosa
Här sen Sep 2007
Inlägg: 216


Trådstartare
Ändring av ET- Från praktik till teori

Hej,
Min BMW 323 ti helt orginal understyrde en hel del på banan. ( ET 41)
Då jag satte på 10 mm spacer på var sida bara i fram så blev bilen välbalanserad utan understyrning och styrde in klart bättre.
Har gjort samma sam med min e36M3 och har upplevt samma effekt.
Finns det några teorier som stödjer detta ?

_________________
/// Pär Jansson
BMWSC #312
M3 Sedan -97 aka 323 ti dagisbankörningsbilsersättare
Citera
caperseven
trollhättan
Här sen Dec 2003
Inlägg: 161



så gör man inom Kartingen , för att öka instyrningen och minska understyrning så breddar man spårvidden fram.
Vill man ha bättre fäste bak så breddar man bak.

Jörgen

_________________
Jörgen Bock
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2474



Fast en gokart är ju lite annorlunda...
Man har ju rätt mycket caster och skrubb, så det blir ju rätt mycket skillnad i vad som händer och varför, tror jag.

_________________
Citera
pellesanslos
Trosa
Här sen Sep 2007
Inlägg: 216


Trådstartare
Någon förklarade engång att det hade med scub ( tror det är var i hjulet trycket från navet hamnar i däck/fälg) men det skulle vara intressant att få lite mer teori/förklaring, nån annan att ackerman påverkas och det har jag försökt att läsa men inte fattat nåt av...
Så en referens eller teoretisk förklaring (som går att förstå) skulle vara kul att få thumbs up

_________________
/// Pär Jansson
BMWSC #312
M3 Sedan -97 aka 323 ti dagisbankörningsbilsersättare
Citera
Racetech
Ändring av ET- Från praktik till teori
2340 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande