Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
2340 besök totalt |
Ändring av ET- Från praktik till teori
Hej, Min BMW 323 ti helt orginal understyrde en hel del på banan. ( ET 41) Då jag satte på 10 mm spacer på var sida bara i fram så blev bilen välbalanserad utan understyrning och styrde in klart bättre. Har gjort samma sam med min e36M3 och har upplevt samma effekt. Finns det några teorier som stödjer detta ? _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
Någon förklarade engång att det hade med scub ( tror det är var i hjulet trycket från navet hamnar i däck/fälg) men det skulle vara intressant att få lite mer teori/förklaring, nån annan att ackerman påverkas och det har jag försökt att läsa men inte fattat nåt av...
Så en referens eller teoretisk förklaring (som går att förstå) skulle vara kul att få ![]() _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
![]() |
Racetech
![]() |
2340 besök totalt |