Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2577 besök totalt |
Däcksrelaterad fråga (ET/Offset)
Nja, inte en däcksfråga , men en relaterad fälgfråga. Nära nog kan tyckas ![]() Inpressning/ET/Offset på tyska enligt googleresultat: Einpressningstiefe. ET brukar stå stämplat på fälgar köpta i tex England eller USA vad jag minns. Vad står stämplat på tysktillverkade fälgar: IS? (Om ja, hur kommer det sig att IS blir en förkortning på einpressningstife? ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re: Däcksrelaterad fråga (ET/Offset)
Det har stått ET på alla tyska fälgar jag har sett i alla fall. Amerikanarna brukar prata om backspacing istället (i alla fall på pickuper och muskelbilar), d.v.s. måttet från anliggningsytan till inre fälgkant. _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||
Re: Däcksrelaterad fråga (ET/Offset)
Om inte jag minns fel så på mina plåtfälgar och aluminumfälgar till gamla Oplar står det ET på dem, tror även det står ET i Porcsche fälgarna jag har. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Se där Rius. Det är bara du och jag som är lyckligt lottade
![]() Tolkar du att IS är samma som ET?
Säg inte det. Du har väl nått 80-talet nu i alla fall? Miami Vice på TV:n? ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
http://de.wikipedia.org/wiki/Einpres
Är det uteslutande BMW orginal fälgar det dyker upp på? Bayrarna kanske schpratade schå tydligt som de kan göra, så det blev IS istället!? ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Japp & Miami Vice på TV:n 80-talet det var tider det ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2577 besök totalt |