| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Separat bromsservo, vacum eller
|
4 besök senaste veckan (9200 totalt) |
|
Jag har en Ac Cobra utan bromsservo, har stående Sellholm pedalställ med våg, vill få mer lätt trampat och bättre bromsar, Volvo har ju nya separata vacum servo från Amazon att köpa http://www.vp-autoparts.com/Download Även BMW skall tydligen ha någon hjälp bromsservo! Tips och råd önskas.
_________________ Jonas Haag |
||
|
Vad har du för storlek på bromscylindrarna nu? Det kanske går att gå ner i storlek på dem - visst, du får mer travel... Men man kan inte få få allt i båda ändarna...
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||
|
Jag har dom minsta cylindrarna.'
Har ingen styrservo heller, men det funkar "ganska" bra kanske 2 flugor i samma smäll.
Blir nog ett el-styr-servo i framtiden. Hur Volvos separat vacum servo ser ut, kolla länken. Volvos drar man slang/rör till vacumet sedan trycksatt till frambromsarna. Bak blir samma, alltså 2 servon, kommer att se skit fult ut, 60 tals grejer..... ny kostar 2388:- / styck _________________ Jonas Haag |
||
|
Re:
Så här typ:
Snodd från min byggtråd. Hela klumpen monteras på bromsservot. Finns bromsvågar att köpa på demon-tweeks om man inte vill bygga en egen. |
||
|
Nej, det är inte ihop byggt med pedalstället, helt fristående, slangen/röret på utgånde från broms cylindern, drar man till vacum servot sedan till framhjulen, samma till bakhjulen alltså 2 servon som tar vacum från insug. Lyckas inte få in någon bild från VP Autoparts katalog.
Blev tveksanm tii att dessa bilder är på en Volvo Vacumservo, kollar.
_________________ Jonas Haag |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4 besök senaste veckan (9200 totalt) |