| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Broms frågor
|
1111 besök totalt |
|
Broms frågor
Är inne på att montera nytt hängande pedalställ men blir inte klok på vilken utväxling jag ska ha. Har kika på wilwood ställen men finns de andra som är mer prisvärda är jag mer än tacksam för tips. Jag har läst att man kan få svampig känsla och konstig bromsrespons om man har fel. Idag har jag original G60 bromsok (enkolvs ok), brembo max skivor med carbotech belägg. Vad ska jag ha som är bäst? _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
|
tja.
har själv precis köpt ett ståendes. och det blev ett tilton. helt klart mest kvalitet for pengarna. hängandes har jag dock ingen koll på. jag kommer åka med 0.625 på koppling och frambroms och 0.750 bakbroms ska tydligen finnas en bra guide här på rejsa men har inte hittat den själv. om någin kan länka hade det varit bra
_________________ Dennis Bengtsson |
|
Kan säga av egen erfarenhet att om du ska köra med G60 fram och orginal bak, hoppa bromsvåg.
Jag fick inte rätt på balansen trots bromsreducerare på bakhjulen. låste bak först hur jag än gjorde. med riktiga 4 kolvs ok fram blev det perfekt direkt. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
![]() |
Skruva banåkabil
Broms frågor
|
1111 besök totalt |