Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14545 besök totalt |
Re:
Det går iaf, det blir 8-10 mm däcksida utanför fälgkanten. ![]() ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||
Det blev Kumho v70a 245/40 17 bak och 225/45 17 fram. Hårda från Martin på wheelbase!
Har inte testat dem innan. Skall bli spännande att se om de håller greppet bättre efter 10 talet varv i en stint. Har även omgång Toyo R888 på 18 tum fälgarna _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
225/50-15 V70A K61 från förra året, antika oslitna 205/50-15 V70A K6 därefter, och 205/50-15 R888 för fuktig väderlek.
Allt ligger och väntar på ork att sätta igång. Hoppas klara mig hela säsongen utan däcksköp. |
||||
Då jag aldrig provat på bil på bana innan samt att bilen behövde nya vardagsdäck så blev det MPSS.
Var visserligen samma pris som MPSC, så kanske har gjort bort mig totalt, men får bli en uppsättnings sådana på en extra uppsättning fälgar om jag känner att jag fastnar för detta med att svänga ![]() |
||||
Kör MPSC 255/40-17" på 9" fälgar runtom. Har kommit över ett sätt nästan nya, så jag hoppas att de håller året ut. Har inte råd att köpa nytt under sommaren då familjesemestrar drar mycket stålar.
![]() Håller med. Antal varv/krona är det som gäller. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Re:
Kändes inte optimalt ![]() Får väl skaffa 10" breda fälgar nu då ![]() _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||
Jag kommer att prova PIRELLI TROFEO ett nyutvecklat r-däck. Pirelli hade bara ett mål med sitt Trofeo och det var att bli bättre än Michelin.
se http://www.pirelli.com/tyre/se/sv/mo _________________ Carmatic Racing Team Claes Gustafson |
||||
Det blir trippelåttor på Exigen i år också.
Ett beprövat koncept som funkar helt okej i mitt gubbtempo. ![]() Skulle vara kul att testa lite andra däck men svårt att välja och vraka, alla fabrikat och varianter finns ju inte i mina dimensioner. Dessutom ligger 888'orna prismässigt bra till och Nelson på TWS har haft däck hemma när jag haft behov. ![]() |
||||
Re:
Ser intressant ut, mönstret påminner om Michelin cup. Hur ligger dom till i pris? Själv har jag lite mönster kvar i mina Michelin cup (265/35/18) som får gå minst ett par träffar till. Sen tänkt jag prova Toyo 888 255/35/18. Har inte kört Toyo förut. 255 känns lite mer optimalt på mina 9,5" fälgar. _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
Fortsätter åka R888 som dom senaste 10åren. Dels har det ju gått att åka 1.27,7 på GR och 1.22,9 på Mantorp(så lite bett finns det i dom.. ;-) och dels så finns dom i mina storlekar 285 och 335. Sen så tycker jag hållbarheten är helt ok, känns som det finns lite mer att slita på än MPSC..
/Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Kommer att fortsätta köra toyo 888 på 17tummarna, tycker det är ett bra däck med egenskaper för både torrt och vått, dessutom hållbara.
Mina 18 tums splitfälgar är ju i 83 delar per styck för tillfället och skall han nya däck när allt är klart. Lite sugen att prova något annat än MPSC den här gången, kanske dunlop 03G. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Hämtar nya MSPC på fredag. Kör 18 tum och finns inte så många som slår dom i pris. toyo kanske är bättre i regn men jag har inget behov av att ligga och köra max antal varv i spöregn och det är oftast torrt å sommaren så då prioriterar känsla och prestanda i Cup-däcken. tycker också att slitaget är helt OK. först slits de ner lite grann men sen kan man åka rätt mycket på den nivån utan att det slits nämnvärt.
_________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||
205/50 15" MPSC blir det ett tag tilll framöver, köpte på mig 12st halvslitna-småslitna däck från föredetta ginetta cup team. Sen råkade jag också få tag på ett par oanvända till bra pris
![]() ![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
Jo det kan man tycka ... Men idagens läge så är faktiskt MPSC betydligt billigare än R888 .... _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Vet någon varför r888 gått upp så mycket i pris? En gång i tiden var dom ju billigast, men det har klättrat rätt brant. Man får ju dock samma däck för pengarna, dom har ju inte blivit bättre, det är ju rätt mäkligt faktiskt.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14545 besök totalt |