Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
6206 besök totalt |
SÄLJES: Intressekoll: corolla ke70 "driftpig"
Tänkte kolla intresse för min Toyota Corolla Ke70 Det är en -82a och har gått 13xxx mil Alla orginaldelar finns kvar! Modd i stora drag Motor och låda från Nissan s15. -99 9000mil ca Bakaxel från volvo 240(1031) Framvagn från Nissan s13 Coilovers från BC racing, justerbara i höjd och hårdhet Finns mer att berätta, och bilen är körbar, dock ej bes än. Bilen står i skara och ni når mig på:0703573911 Bilder: http://www.garaget.org/?car=144943 _________________ lars thorsell |
||
Re:
Så länge det värsta är åtgärdat så är det lugnt, något så jävulskt tråkigt att laga rost... Då återstår bara frågan om ett riktpris? _________________ /Marcus Erlandsson |
||
Ja 50000:- är ju en del, du får väldigt gärna skriva mer ingående om vad som är gjort och vad som kan tänkas följa med / plockas bort etc.
Dock ingen brådska med att få läst det ikväll då sängen kallar i detta nu, jobb imon igen ![]() edit: ska väll tillägga att jag är på jakt efter något liknande iaf vad gäller bilen som sådan med framvagn och bakvagn men har planer på annan motor och växellåda. _________________ /Marcus Erlandsson |
||
Kan tyckas att de är en stor prislapp, så ska skriva mer detaljerat.
Men kan säga att den kommer inte säljas utan drivlina. Är inte i behov av att sälja, bara att jag känner att jag kanske vill ha ett annat projekt. Och kollar om ngn är sugen på att ta över. _________________ lars thorsell |
||
Lite mer info.
Finns mer att berätta. Motor Nissan s15 alltså sr20 de(utan turbo 170hk utan kat) 9000mil -99 Kyl från Volvo 240(nissens) Stålomspunnen teflonslang tryck och retur.med riktiga kopplingar. Walbro pump i orginal tank. Huvudkoplingscylinder från Volvo 940 5växlad låda från s14 (turbo modellen) 1031 bakaxel från Volvo 240 med nya fästen för att passa orginal stag i bilen, nya bromssköldar, utbytes bromsok, nya Bremberg skivor, nya handbroms och bromsklossar. Nya BC Racing coilovers till Nissan s13 fram och bak. 8kg/mm fram 6 kg/mm bak, justerbara i höjd och 30 lägen i hårdhet på dämpning. Har svetsat nya "torn" I bak för att de ska passa. Och i fram har jag monterat länkarmar och spindlar från Nissan S13. cambertopplagringar som är justerbara sitter där med, hålborrade skivor. Huvudbromscylinder från Nissan S13 Breddade Volvo 850 fälgar bak9" med nya kumho 195/50-15 Breddade Mitsubishi volt fälgar fram 7,5" med nya rotalla 185/55-15 Mocka drifting ratt med nav Noname glasfiber stol (ej mont) Bridge fällbar stol (ej mont) Nybyggt 2,5" avgassystem Ring gärna om de finns intresse. _________________ lars thorsell |
||
har installerat förstärkt turbokoppling och lättat cromoly svänghjul från Driftworks.
även mer komfortabla motorkuddar och ny mer avstämd kopplings cylinder har hittat hit. bud mottages, även byten kan vara av intresse. vägreggad Raptor 700 tex..... _________________ lars thorsell |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
6206 besök totalt |