Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Take a walkabout runt NS
1, 2   >>
4333 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Take a walkabout runt NS

Funderar på om man skulle ta och traska runt banan i höst, har någon gjort det och vet hur tufft det är?
Traskade från T13 till Breidsched 2009 eller var det 2010 och det var väl rätt lugnt, frågan är hur resten är, det lär ju vara en del uppför.

Här kanske till och med finns någon som är sugen på att haka på runt NS i september? ja och då menar jag med apostlahästarna såklart

Eller finns det något som gör det problemfyllt tro?

Jag tänkte mig något i stil med detta

*Start på morgonen vid T13
*Lätt lunch vid Breidscheid
*Currywurst i Brünnchen (även om den suger..)
*Glass vid Döttinger Höhe
*Pilsner vid Devils inn
*Slut T13

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Johan
Det är lungt att gå runt inga problem. Har sprungit runt, både på och och bredvid, banan.
Det finns ett markerat mountainbike spår runt banan.
Stig börjar vid Bergwerk kan man säga och följer utanför ovanför banan upp mot Klostartal 2.
Du kan här promenera ut till karussellen för att sedan fortsätta uppför.
Uppe vid Hohe acht finns en passage under banan också har jag för mig.
Sedan är det genom skogen till Brünnchen.

Härifrån kan man fortsätta på vänster sida fram till lilla karusellen.
Det finns en passage under banan någonstans på snabba partiet mot anfarht Swalbenschwanz.

God tur.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

LUX skrev:
Johan
Det är lungt att gå runt inga problem. Har sprungit runt, både på och och bredvid, banan.
Det finns ett markerat mountainbike spår runt banan.
Stig börjar vid Bergwerk kan man säga och följer utanför ovanför banan upp mot Klostartal 2.
Du kan här promenera ut till karussellen för att sedan fortsätta uppför.
Uppe vid Hohe acht finns en passage under banan också har jag för mig.
Sedan är det genom skogen till Brünnchen.

Härifrån kan man fortsätta på vänster sida fram till lilla karusellen.
Det finns en passage under banan någonstans på snabba partiet mot anfarht Swalbenschwanz.

God tur.

Perfekt info LUX! tunneln vid schwalbenschwanz har jag traskat i så den är är jag klar över.
Vilken sida av Bergwerk går stigen på? Jag menar kan man gå från Breidscheid till Bergwerk eller är det på utsidan av banan vid Bergwerk?

Hur hårt är det rent fysiskt, jag har ändå 2 klena killar i vikt att släpa på och är inte 20 längre
Dum fråga men hur långt blir det att traska tro?, för det är kanske inte alltid exakt längs med banan.
Vet du eller någon annan om man kan hyra en mountainbike i närheten av banan?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
AntX
Danderyd
Här sen Mar 2004

Re:

Johan Sjöström skrev:

Finns en cykel affär brevid Lidl i Adenau som hyr ut MTB's. Brorsan och hans polare hyrde där för att kunna cykla runt och fota under PCS trackdayn i höstas. Tror det kostade 10-15EUR för ett dygn.
Moppe nästa gång, det var uppförsbacke överallt var deras kommentar när de rekade fotoställen dag 1, dag 2 så tog de cyklarna i bilen och körde till väl valda positioner för att sedan snabbt ta sig ut till banan och fota.
Alla cykel/promenadstigarna fanns utmärkta på Ringenkartan vi köpte på plats, de flesta fanns tom med på GPS:en som de hade med sig ut

lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008

Re:

AntX skrev:
Johan Sjöström skrev:

Finns en cykel affär brevid Lidl i Adenau som hyr ut MTB's. Brorsan och hans polare hyrde där för att kunna cykla runt och fota under PCS trackdayn i höstas. Tror det kostade 10-15EUR för ett dygn.
Moppe nästa gång, det var uppförsbacke överallt var deras kommentar när de rekade fotoställen dag 1, dag 2 så tog de cyklarna i bilen och körde till väl valda positioner för att sedan snabbt ta sig ut till banan och fota.
Alla cykel/promenadstigarna fanns utmärkta på Ringenkartan vi köpte på plats, de flesta fanns tom med på GPS:en som de hade med sig ut

Vi hyrde MTB mitt inne i Adenau för några år sen. Vill minnas att vi höll på nästan hela dan och cyklade runt banan, det var mycket backar... Men väldigt trevligt och sevärt. thumbs up

BMWSC #719
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
ok tack för inputs folks!

Frågan är om det lönar sig att cykla med alla backar, det blir kanske enklare att traska ändå? Jag menar det blir en rejäl rygga oxå med kamera, vätska, föda, nalle osv..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Hej Johan
Lite otydligt kanske men när jag skrev utanför menade jag på vänster sida.
Den gången jag sprang utanför så var det stekande hett och stod still i luften.
Det är lite skugga innan du kommit upp till skogen vid Klostertal så där var det ganska varmt.

Stigningen från Bron är ca 300 m upp till Hohe acht.
Det klarar du lätt efter en god lunch vid bron!

Du måste ju kolla in Steilstrecke i skogen också som ansluter Klostertal och Hohe acht.
Det finns som sagt en väldigt bra karta att köpa där nere med stigar och så.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag instämmer med de andra, det är smidigt och kul att gå runt. Jag har gått runt hela förutom Bergwerk-Steilstrecken. Det går fort, man kommer långt och får en hel del kul aha-upplevelser. Staketet i FX är tex knähögt och där är spännande att stå med kameran när folk brummar förbi.

Tips: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4915&highlight=k%F6ra+gpban . . . .

Slåtte
Här sen Nov 2002

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007

Pilsnern vid devil låter bra Johan vi ses där
Eller om vi kan hyra cross segwayen vi såg förra året.

Annars finns det asfalt på ca 20 km man kan åka på ca 8-9 min och man ser det mesta då

BMW Z3M
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Franzetti skrev:
Pilsnern vid devil låter bra Johan vi ses där
Eller om vi kan hyra cross segwayen vi såg förra året.

Annars finns det asfalt på ca 20 km man kan åka på ca 8-9 min och man ser det mesta då

Ja i ditt tempo ser men en hel del Franzetti
Jag tror helt enkelt inte du hade orkat den rundan och det är klokt av dig att inse det, själv kommer det väl att sluta med att helikoptern hämtar mig mitt i steilstrecke

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Hyra cross Segway är jag med på om jag kommer med ner!
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

BMWTobbe skrev:
Hyra cross Segway är jag med på om jag kommer med ner!

Segway är asball men tanken var ju att vi skulle få lite flås och bli ett med naturen
Frågan är vad det kostar, allt får sättas i förhålladne till RING-index á 26 euro

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Jag har cyklat runt ett par gånger och det är riktigt schysst framför allt blir det lite "å fan ser det ut såhär känsla"

Det är rätt dåligt markerat på sina ställen och ibland ser man klart bättre om man inte följer MTB spåret. Nu sist gjorde vi en rejäl avstickare från det markerade spåret körde efter höger sidan på spåret hela vägen från starten till aremberg där kostade vi bron och tog vänster sida om banan hela vägen förbi Adenauer forst ner till Wehrseifen.

När ska du ner?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Dignell skrev:
Jag har cyklat runt ett par gånger och det är riktigt schysst framför allt blir det lite "å fan ser det ut såhär känsla"

Det är rätt dåligt markerat på sina ställen och ibland ser man klart bättre om man inte följer MTB spåret. Nu sist gjorde vi en rejäl avstickare från det markerade spåret körde efter höger sidan på spåret hela vägen från starten till aremberg där kostade vi bron och tog vänster sida om banan hela vägen förbi Adenauer forst ner till Wehrseifen.

När ska du ner?

september Mårten as usual..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
LindStyling
Nora
Här sen Okt 2005

Lyckas vi (Volvogänget) pricka samma vecka som du Johan så är iaf jag på! Skulle va kul att ha gått runt ett varv! thumbs up

Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

LindStyling skrev:
Lyckas vi (Volvogänget) pricka samma vecka som du Johan så är iaf jag på! Skulle va kul att ha gått runt ett varv! thumbs up

Skall vi då inte försöka synka oss, jag är flexibel men då vill jag åka volvo FORT!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
LindStyling
Nora
Här sen Okt 2005

Re:

Johan Sjöström skrev:
LindStyling skrev:

Skall vi då inte försöka synka oss, jag är flexibel men då vill jag åka volvo FORT!

Det tycker jag absolut! Det skulle ju vara roligt att ses mer än en kväll åt gången. Klart du ska få åka Volvo! Så fort det går, allt är ju relativt...

Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

LindStyling skrev:
Johan Sjöström skrev:
LindStyling skrev:

Det tycker jag absolut! Det skulle ju vara roligt att ses mer än en kväll åt gången. Klart du ska få åka Volvo! Så fort det går, allt är ju relativt...

kolla med Fru 1.0/jobb 1.2/allt annat 2.0 och kom med förslag på lämpliga datum, jag är nog ganska på oavsett datum

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
LindStyling
Nora
Här sen Okt 2005

Re:

Johan Sjöström skrev:
LindStyling skrev:
Johan Sjöström skrev:
LindStyling skrev:

kolla med Fru 1.0/jobb 1.2/allt annat 2.0 och kom med förslag på lämpliga datum, jag är nog ganska på oavsett datum

Ska höra lite med kompisarna vad dom tycker. Vi kan ju höras av på facebook!

Nora
Här sen Nov 2005

Det va tydligen mig det hängde på när det gällde datum enligt Erik, alla andra hade hela september ledigt och jag va bokad som tusan som vanligt...

Lovade i ett svagt ögonblick att jag skulle vara mekaniker i camaro cup i år också, dom kör Ring Knutstorp 7-8 september och Solvalla 21-22 september. Normalt drar vi på torsdag och kommer hem söndag en racehelg men veckan mellan dom två racen ser ledig ut för mig, typ 10-19 sept men sen har kanske fru och barn andra åsikter och det kan ju dyka upp nån rallytävling till som man bara måste åka...

Take a walkabout runt NS
1, 2   >>
4333 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande