Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Mellangashandtag (splittad tråd) | 6157 besök totalt |
men det där med extra gasreglage på spaken eller ratten...
Är det värt det? Eller blir man nördförklarad?? Låter i mina öron som en enklare metod (är lång, har långa ben och begränsat benutrymme... jobbigt att börja knöckla runt fötterna under ratten!) |
||||
Helt ärligt så tycker jag att det vore en vettig idé. Varvör inte en "mellangas"-knapp på växelspaken! _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||
annars tänkte jag att man kunde plocka ett cykelbromshandtag (har ett par flaschiga cncfrästa som ligger o skräpar här hemma! ) och sen bara dra wire ner till gaswiren på pedalen... inte såååå svårt att bygga... eller är det bättre med knappgas á la 3000 rpm? edit: ungefär som kopplingshandtagen (?) man ser på bilar med sekventiella lådor.. |
||||
Bara man inte tar fel på tutan isf Kan vara kul om man blir sur på nån som skiter i väjningsplikt osv o man tvingas bromsa, drämmer till ratten för att tuta och tack vara knappen kör in i röven på denne istället _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
|
||||
Jag skulle inte lägga fem minuter på att bygga det i det här läget du är i nu. Den tiden och energin skulle jag lägga på att öva att köra bana en bunt ggr i sommar. Sen skulle jag fundera på om jag ville ha den där.
_________________ Magnus Thomé |
||||
jo... men detta tog ca 5 min att pilla med...
och inkoppling av wire tar ca 20 min... hål o allt finns redan... men men... det är lågprio just nu... EDIT: får dessutom inte ut kärran på bana förrens den är besiktigad... Och tills dess måste jag ha nya framfjädrar... De skulle varit här för två veckor sedan Så just nu 'slömeckar' jag bara lite... |
||||
Varför ber du om ursäkt? Nåja... det ligger väl nån poäng i vad du säger... Hoppades bara på att..... äääsch.... det var inget |
||||
Du har dåligt utvecklade byggargener, Magnus.
Skojiga ideer måste alltid byggas dit så att man i alla fall tror att man är ännu närmare perfektion och kan lägga sig nöjd ännu en kväll. Är man smittad av den genen är det bra att rejsa, så att man har nåt datum när man måste komma ut ur garaget... Å andra sidan kan man ju alltid sikta på nästa rejs - då jävlar. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
För att vara petig så är det inte kopplingshandtag utan backspärren. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Varför inte köpa en färdig elektronik pryl som gör just det som du är ute efter.
Kostar endast 1100:- hos http://www.bertilssonautoelectronics.se/mtr.html ------------------------------- MTR varvtals-regulator typ-II (med LAUNCH-CONTROLL).. Fungerar precis som ovanstående regulator! men med en extra funktion, startkontroll. Startkontrollens funktion! genom att jorda den extra (VITA) kabeln med en tryckknapp monterad på tex,växelspaken så kan man låsa regulatorn på vilket varv som helst, oberoende av vad regulatorns klipp är inställt på..om du varvar upp till tex,4000rpm och trycker in knappen (jordar vit kabel) så går det ej varva över 4000rpm, tills du släpper knappen! då den klipper på ditt programmerade klippvarv.. Den här funktionen kan användas till att få snabbare starter vid strippen körning! På turbo bilar så byggs även laddtrycket upp, när startfunktionen används.. Den kan även användas till "quickshift" fullgas växling, med en brytare på kopplingspedalen så låser den varvet när kopplingen är nedtryckt, och på Turbo bilar så bibehålles laddtrycket under växlingen... ------------------------------ M.v.h. Benci _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
vi kan döpa om den här tråden till "klanka ner på Anders Jeppsson" istället..
förresten ska väl inte putsDaniel säga så mycket 1100 spänn.... Detta kostar mig 40 kr... nåja.. lägger ner ideerna... |
||||
Hörde en liknande historia idag En f.d arbetsskamrat kom ända till Linköping (startade i Stockholm) innan han såg att knappen han trodde aktiverade farthållaren i själva verket gick till tutan. "Jag som trodde att skiten inte fungerade", "Så j-la mycket knappar på ratten" _________________ /Kristian Elisson |
||||
Vadå 40kr... funktionen finns ju i Electromotiven... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Frågan är om inte jag är ännu "snabbare" på pallbockarna. Rekorden har ju stått på såna i två och ett halvt år... _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Skruva banåkabil Mellangashandtag (splittad tråd) | 6157 besök totalt |