| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ksport coilovers EXTREMT hårda?
|
13772 besök totalt |
|
Höjden på dämparna ställs tillsammans med höjden på fjädern, till kittet finns en justerbar platta att sätta under fjädern, detta för att dämparen ska jobba innom rätt område.
Men du kanske bara köpt dämparna bak, inte tillhörande fjäder och justering ?? _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||
|
Re:
ja har K-sport på s3an... verkar bara vara justerbart fram, men den är antingen stum eller slår igenom.. (slår igenom så pass att jag har slagit av infästningen till krängningshämmaren, örat gick av, men går ju att svetsa tillbaka..) då jag inte köpt mina k-sport prylar själv utan dom satt på bilen och inte ingick nån form av vettig information till dom, hur ska man justera höjd och fjäderinspänning känns lite som någon har justerat dom åt helvete fel.. men svårt när man inte vet hur dom ska justeras.. bak är det separat dämpare under bilen, den verkar inte ställbar i hårdhet, någon som vet vart man kan få tag i monteringsanvisningar till S3 1.8t ifrån k-sport hur man ställer bakdämparen? eller nån här kanske har lekt med en s3a med k-sport eller liknande budget prylar? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Jag har nu hittat vad jag tror har varit största "felet". När jag i helgen skulle byta belägg bak passade jag på att titta lite närmare på fjädrarna. Jag insåg då att den "hållare" till fjädern som sitter i botten var gängad på utsidan. Så efter lite rengöring så insåg jag att det fanns en flyttbar fjädertallrik. Den satt längst ner men efter att ha skruvat upp den (förspännt fjädern ) så blev komforten i bilen mycket bättre. Nu hoppar den inte som en känguru heller...
Så detta kan vara ett tips till er som inte installerat ert coiloverkit själva och tycker att det inte är bra komfort/väghållning. Kolla fjädrarna. _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Ksport coilovers EXTREMT hårda?
|
13772 besök totalt |