Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1183 besök totalt |
|
||||
Visst var det ett par drivaxlar i fram också? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Det är nog styrstaget med kuggstångsdamask du ser. ![]() VARFÖR måste dessa bilar ha så ruggigt giggantiska och fula fram lysen?? Måste ju fördubbla frontarean!!!! ![]() ![]() ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Sant, det skulle se snyggare ut med ett par små xenonljus istället ... _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
Är bilen bra aerodynamiskt sett?.
Kommer man upp i 250km/h, antar jag att det verkar lite lyftkrafter? eller? Har hört att sådär öppna hjulhus som det ändå är, skapar väldigt mycket lift. och att bilen dessutom är så lätt från början, borde göra det hela till en hårresande upplevelse. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Caterham jobbar med en bevingad 7:a som EVo testade för ett par nummer sedan. Hittade inga bilder på nätet av den men den bygger på den längre och bredare SV-karossen och är lätt omarbetad med nya luftintag och -utsläpp, hjulupphängningarna är nya och den har vingar både fram och bak.
Det är ingen lätt uppgift eftersom att bilen fortfarande ska se ut som en 7:a och inget som rymt från "The fast and the.." och 7:ans grundform är ju inte direkt fördelaktig när det gäller luftklyvning. /ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||||
Hmmm... Jag kan inte fatta vad det som är EVo på denna bil annat än möjligen de ställbara dämparna. Annars verkar det vara en R500.
Caterham är VÄLDIGT bra på att ta betalt för toppmodellerna. Det som skiljer en vanlig superlight från en R500 vid sidan om motorn är att R500:an har ovala "aerofoil" rör i framvagnsupphängningen och stackinstumentering. Inget skiljer i övrigt t ex min bil och en R500. Och nej jag har inte betalat riktigt så mycket som 42000 UKP. Fast visst får detta en att vilja i K-serie racemaskinen som står i garaget och väntar på att skruvas ihop men som inte är gjord av Minister utan bättre och billigare av Dave Andrews. (Kolla skillnaden i flödet på Daves toppar och Ministers topp på denna link: http://hometown.aol.com/dvandrews/kf Ang de smala bakhjulen så tror jag att de smala hjulen som finns på EVON:n funkar bättre än de breda 8,5 tummarna som var på den gamla varianten. De ger bara en massa med understyrning. ...suck... Ojojoj vad jag väntar på att få tillbaka mina bakskärmar från lackeraren... ...mummel mummel... (läser lite till) Åååååå fan... ![]() De har lyckats ta upp K-serie maskinen till 2 liter... Detta måste undersökas... Jag som trodde att 1,8 redan det var på gränsen. Som en kommentar till detta kan nämnas att kolvhastigheten vid maxeffekt för en K-serie 1,8 i R500 trim är 29,5 m/s)... _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1183 besök totalt |