| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Svetsa katalysator ?
|
3977 besök totalt |
|
Svetsa katalysator ?
Hejsan alla! Har haft lite problem med avgasläckage på min BMW 320i Touring -00'a Bilen har haft detta problem rätt länge men nu har jag fått på coilisar och lite roligare däck/fälg så jag tänkte göra iordning på allt så jag kan ta min efterlängtade premiär på bana i år.. Läckaget har tätat sig självt när den blivit varm så jag trodde den läckte i grenrörspackningen då det även skallrade i värmeplåtarna som sitter fast i grenrörspackningen dock märker jag nu när jag rivit ner allt att ena katalysatorn har gått av! Hur fan nu det har gått till?!
Bifogar ett par bilder på det konststycket.... Frågan är då. Går detta att svetsa ihop så att katten fortfarande funkar? kommer jag att bränna sönder innehållet när jag svetsar? Så vad säger expertisen?? Mvh Niklas
_________________ Niklas Österman |
||
|
Re:
Den är väl svetsad där ifrån början? Använd lagom mycket värme, inte överdrivet mycket _________________ Roland Johansson |
||
|
blir till att svetsa imorgon då
Tänkte mest på arbetstiden, vill inte skruva ihop nått som garanterat inte funkar för att få skruva ner det igen och byta den senare. Tack för svaren grabbar! _________________ Niklas Österman |
||
|
Snygg spricka
Sitter det någon flexböj på avgassystemet? Om inte så montera det annars kommer det spricka igen bredvid nästa svets. Materialutmattning skulle jag gissa på. |
||
|
Re:
Tror du har helt rätt, dock är det helt orginal avgas på bilen, har svetsat nu och jag sket i att montera flexrör. spricker det en gång till under tiden jag äger bilen får jag montera det. Hoppas dom tänkt efter lite på BMW när dom inte satte några flexrör från början. Mvh _________________ Niklas Österman |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Svetsa katalysator ?
|
3977 besök totalt |