Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 2 besök senaste veckan (120374 totalt) |
Re:
Åker ni på Wheels i helgen åxå? Drifting alltså? Skruvat fast bakaxeln riktigt åxå ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Haha!! går inte så bra just nu så det blir nog inge drifting, bakaxeln sitter fortfarande löst!! ![]() 7an är inte startad än, men hoppas på lite support från Mattias Sandgren idag, vi har bytt spridare till Bosch 2200cc http://dynotech.se/index.php/webshop#ecwid:category=817073&mode=product&product=3379630 Vi har jobbat som idioter i två veckor nu men förhoppningsvis går den i helgen.. _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Re:
OK. OT. By the way så bodde ni hos grannen i Villis , parkerade rakt ovanför mitt hus när ni var där. Slut OT. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Bilen är inte startad än och vi åker till norge på onsdag, men men skam den som ger sig, vi har iaf hunnit cruisa med den på Wheels här i Umeå med vår 965a, blev stoppade fyra ggr av polisen... rekord!
![]() Många bilder och lite text har vi iaf! ![]() "Nya" turbon, renoverad Garrett GT40, 59mm in och 64mm ut, portad och tillsnyggad Blev svart coating på avgashuset och svart pulverlack på kompressorhuset ![]() ![]() Breddning av bakskärmarna, 35mm per sida. ![]() ![]() ![]() Ny växellåda, BMW ZF femväxlad låda med ACT 240mm koppling samt ombyggnad av länkage, förlängning av mellanaxel. ![]() ombyggnation av styrningen (sjätte framvagnsoperationen!) från 30/42 grader styrvinkel med schysst ackerman till 51/51 grader parallellstyrning för driftingen.. ![]() ![]() ![]() Justering av styrvinklar ![]() ombyggnation och polering/coatning av wastegate, skymtar turbon också! ![]() Vi byggde en ny kylare i koppar/mässing, 45mm tjock och formsydd så den precis smiter in under noskonen, har inte räknat men ca 3-4 gånger så stor volym på cellpaketet! ![]() Jag löder! aldrig provat förut men riktigt kul, provtryckte på två bar och den är tät... ![]() Blev mattsvart! ![]() ![]() ![]() Vi har byggt om instrumentbrädan och flockat den. Pappa finlirar till alusargarna och jag har kopplat el, blev riktigt bra tillslut! ![]() ![]() ![]() ![]() Nya fälgar och däck, corvettefälgarna hamnade på 965an ROTA torque drift 8,5*18 ET35 med 235 däck fram och 9,5*19 ET20 med 265 däck bak. Detta breddar bilen med 70mm bak och 40mm fram. ![]() Färdig! ![]() ![]() ![]() Dragbilen! ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Re:
Den såg fin ut på trailern i alla fall ![]() ![]() Kändes kanske lite malplacerad bland alla andra bilar men.. ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Re:
Härliga tider. Er sjua är ju grym att se på iaf. Även dragbilen , den rök bra under burnartävlingen åxå ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Efter en månads konstant mekande gav vi igår upp Rudskogen..
![]() Vi har problem med tändningen så vi funderar på att byta bort MSD mot Bosch istället, men det innebär lite för mycket jobb för att kunna köra i helgen.. Detta är första gången vi inte tagit oss till ett evenemang som vi siktat på sen vi började bygga bilen.. Känns sådär men man lär väl sig ngt av det också. _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Väldigt sen uppdatering..
Tillslut fick vi igång 7an, två dar efter Rudskogen Juli förståss! ![]() Det var styrboxen som spökade. Vi bytte tändningen och mycket av kabelhärvan snyggades upp också tack vare Mattias Sandgren. Lite gatkörning och en sväng till Åmsele hann vi innan Gatebil Rudskogen i september! Här är jag och kompisen Ali på en kvällsrunda i Umeå. Iphone och GOProkvalité, ni får ursäkta! ![]() Lite slickskörning på nya Rudskogen, vansinnigt trevlig bana! ![]() ![]() Sen blev det drifting med både 7an och 980in, Simon kör 7an och jag volvon.. ![]() ![]() På utgången ur "slaktarn" stora 270 gradaren blev det häftiga röksignaler.. ![]() En rolig grej var att membranet till Wastegaten sprack, laddtrycket skenade och vi sprände några tryckslangar. Vi tog bort all styrning och monterade mjukaste fjädern vilket resulterade i ca 2 bar laddtryck och körbarhet som tidigare ungefär.. Ok ibland på laddtrycksspärren på 2,5 bar men ändå!! ![]() ![]() Vi sprängde ett däck vilket slet sönder bakskärmen och slungade iväg ena baklampan som studsade på Simons hjälm och som tur var landade i knät på passageraren. Lite tur för då klarade den sig utan skador.. ![]() ![]() Precis efter att baklampan studsat på Simons hjälm.... ![]() _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
|
||||
Re:
Haha, nä finns ingen vits att grina.. ![]() Kul att du gillade körningen! ![]() _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Re:
Hahaha, jo vi garvade så vi höll på dö när vi såg den på filmen första gången, hoppas det blir ngn filmsnutt snart, men övrig filmning blev inte så bra... _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
nice!
Hvilken fantastisk kul bil! Jeg har gått igjennom hele tråden, og skjonner at dette er et seriost prosjket. Må også være utrolig goy å gjore dette sammen med familien! Et sporsmål rundt vinge og difusor: Hvordan påvirker vinge forran og bak, samt difusor kjoreegenskapene? Ser at dere monterer av og på frontvingen. Har den stor effekt? Jeg har selv en Lotus 7 som etterhvert skal bli en banebil, men ikke i denne ligan... _________________ Knut Aas Lotus 7 S4. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82038 Porsche 944 TURBO MG Midget FIA Historic racer https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82008 |
||||
Ursäkta min seghet..
Rickard: Tack så mycket! riktigt kul att köra brett men det tar lite på finishen på grejerna.. ![]() Knut: Tack till dig också! Jo riktigt kul att ha gjort bilen tilsammans. ![]() Vi har iallafall lite nyheter: Bilen har flyttat söderut! Med mig i släptåg.. ![]() ![]() Vi har börjat med nya vingar! Bättre geometri och i kolfiber såklart. Snott Micke Fredrikssons NACA profil och vår kompis Anders som är modellflygare hjälper oss med konstruktionen. ![]() Till sist kommer en liten snutt på höstens körning i Rudskogen! ![]() Simon kör 7an när jag kör V8 Volvon i bakgrunden, sen delade vi på körningarna tills däcken var slut. Jag provade 7an på RC slicks men då fick man bara bromsa så det var inte så kul körning! http://www.youtube.com/watch?v=3esbl _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Tjena.
Misstänker att det italienska projektet är helt nerlagt nu när jag ser 142 i signaturen? |
||||
Re:
Tackar! Kommer nog inte köra drifting i sommar, finishen lider ganska mycket av driftingen så jag tänkte prova lite mer bana istället.. Kanske köpa STCC slicks och testa ut stötdämpare, krängare och vingar, lite skidpad mm. Jag har flyttat till Stokholm och tänker prova banorna runt ikring, Mantorp och Gotland ring mm Haha, det är min 142a! Min första bil jag köpte när jag fyllde 16 år, har kvar den än och har en dröm om att bygga ngt roligt, men inte kommit så långt än! Jag var nyss på Bali så jag lät en kille måla lite konceptbilder bara.. ![]() Lars: Ferrariprojektet ligger i träda, men man vet aldrig var framtiden säger.. ![]() _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 2 besök senaste veckan (120374 totalt) |