Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2537 besök totalt |
Förarkurs med BMW Sport Club
Hej! BMW Sport Club inbjuder till förarkurs på Gelleråsen den 20/5. Mer info: www.bmwsc.com/docs/inv040322_geller. Huvudinstruktör är Thed Björk: www.thedbjork.com Välkommen! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Re: Förarkurs med BMW Sport Club
Låter kul, börjar det bli fullbokat o har ni några speciella krav på bil/förare? _________________ mvh Philip Lundh |
||
- Anders, tyvärr räcker det inte med endast medlemskap. Man måste också köra med en BMW. Men sådana går ju att få tag på...
- Johann, det är inte riktigt klart ännu. Men det är framförallt BMW Cup-förare som ställer upp. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Re: Förarkurs med BMW Sport Club
Hej Philip! Jag såg inte din fråga innan, ledsen att jag inte svarat. Det har kommit in en hel del anmälningar men jag tror att det i skrivande stund finns platser kvar. Men skynda dig på, vi har gjort en riktad inbjudan. From måndag kommer en större mycket bilkörarsugen krets att tillfrågas och då blir det nog fullt! Kravet är att du är medlem i antingen www.BMWSC.com eller www.BMWCS.com och att du har en BMW. I övrigt finns inga krav. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
d0H! gAh! eeeeeeEEEk!
![]() nu känner man sig lite halvdum. ![]() Jag trodde att det var licenskurs ![]() ![]() Fan, det hade varit skitbra annars, 13 mil hemifrån och Gelleråsen som jag tänkte besöka med BMW SC i Juli ... Jaja, jag lämnade plats för en till här och blir istället förvisad till Linköping och Sviestad ... Det är å andra sidan bara c:a 16-17 mil så det blir ju inte mycket längre ... _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
Fler som har anmält sig till förarkursen? Hur många deltagare kommer det att bli, fullbokat?
Kommer att köra ifrån Jönköping denna gång, någon som vet hur lång tid det tar till Gelleråsen? Det är väl ca 20mil men frågan är om man kan hålla motorvägsfart hela vägen eller om man ska åka dagen innan och ta in på hotell. En fråga till, är det tillåtet att ha en passagerare i bilen när man kör på banan? Ser fram emot den 20:e! ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||
Så, du kan köra alltså? ![]() ![]() Men är det inte deståbättre med en förarkurs än licenskurs. Jag menar, licenskurser kryllar det av. Medans förarkurser i bra OCH billig regi får du leta efter. Hade jag varit i ditt ställe hade jag låtit min anmälan stå kvar, och fixat licensen vid ett annat tillfälle. Lycka till! ![]() _________________ Stefan Larsson |
||
Nej, det är det inte. Ett undantag kan möjligen göras under orienteringsvarv eller vissa delar spårvalsvisningen, dvs då det inte körs i fullt racetempo utan i ett följa-john tempo (max. 70km/h). _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Hej!
Få platser kvar, snart ingen alls. Sista chansen för en heldags förarkurs på Gelleråsen ![]() Instruktörer Thed Björk ![]() Christer Gellerstedt, STCC ![]() Håkan Johansson, Fyndbörsen ![]() Anders Kaarle, NSHC (långlopp Gelleråsen) ![]() www.bmwsc.com Vi ses Anders Bjäregård |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2537 besök totalt |