Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11872 besök totalt |
Jag tror att jag såg ditt bygge här på forumet, kommer bli riktigt bra det oxå ![]() Jag har funderat lite på det men just nu håller jag på med lite annat som ni snart kommer att få se... _________________ victor johansson Opel corsa 16v -93 |
||||
Re:
Det är Henrik som har byggt den blå Corsan som jag numera har, så han har bra koll på hur framvagnarna är på olika Corsor ![]() Kollar man på hur de är original så är de väldigt mjuka i framvagnen, så det som Henrik rekommenderar är bra saker att sätta upp på "att göra-listan". Kul med framstegen som presenteras! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
En halvbur fixades lite snabbt av några gamla rör som låg bakom verkstan
![]() Inredningen snyggades till lite oxå ![]() ![]() Dörrsidorna byttes mota alu-sidor ![]() (jag vet att man inte har stereo i en racing bil men men...) ![]() mycket färgdamm kvar efter lackningen _________________ victor johansson Opel corsa 16v -93 |
||||
Jag får be om ursäkt för att jag är så seg på att uppdatera men det är mycket som kommer emellan när man är student...
Så såg bilen alltså ut sommaren 2010 och när bilen rullades in i garaget för vintervila så var tanken att jag bara skulle laga lite rost under vintern och fixa med lite annat småpill. Men när jag såg hur mycket rost det var i skärmkanterna ficka jag den dumma iden att försöka mig på ett eget bodykit .Och det var där det hela spårade ur lite. ![]() ![]() ![]() Mycket slipa och mycket fogskum innan det blev någorlunda rätt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ victor johansson Opel corsa 16v -93 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11872 besök totalt |