| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tyck till val mellan 2 bilar
|
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (6223 totalt) |
|
Re:
Jag hämtade min hos firma i Glasgow halv sex på en fredag, och körde därifrån en halvtimme senare, inget joxande med extraskyltar etc. Men det var på trafikförsäkring fixad på chassinummer (jag har inte mer försäkring på den nu heller). Jag körde iofs utan "Taxdisk" vilket nog var fel (de funderade på det vid färjans säkerhetskoll). |
||||
|
Det är nog också ett bra val, BMW har ju också en trevlig klubb att köra med. Men vad väger en sån cab 1600kg? Det är iaf mycket vikt att släpa på vilket gör att du behöver större däck osv som tar slut fort, så driftskostnaderna kommer nog bli avsevärt högre. Men det är ju säkert en trevlig bil att hasa runt med..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Re:
Det där fick jag äta upp
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Bäst att kolla med BMW-klubben vad som gäller för bankörning med cabbe. Jag minns inte vad som gäller men jag gissar på krav på hardtop. _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
En vanlig missuppfattning, även här i tråden, är att 986/996-Porschemotorernas
problem fixas med oljetråg och bafflar, men tyvärr - det är inte just det felet som är den största Jokern. Läs på ordentligt nu. Sökord: IMS Failure...
_________________ -- |
||||
|
Re:
Javisst. (Och motorproblemet med IMS har inte direkt med bankörning att göra) _________________ -- |
||||
|
Re:
En majoritet skulle jag nästan våga säga, ims kan man ju lösa genom att uppgradera lagret samtidigt som man byter koppling. En märklig sak jag noterat är att det på varje banmöte är minst en 996a som bolmar blårök vid uppstart. Vet ni vad det beror på? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Har inte kört boxtern men tyvärr slk å de är inget ja skulle kalla sportbil!
Porschen måste va bättre, annars får du ta fram nya alternativ! S2000 kanske?? _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
|
Re:
SLK?
Som relativt nybliven 986-ägare har jag försökt bilda mig en uppfattning om hur vanligt det är för 986/996 med problem avs. IMS-lagret, utan att bli speciellt mkt klokare. Läser jag på nordamerikanska forum m.fl. får jag lätt intrycket att lagren rasar till höger & vänster och att problemet är mkt vanligt, men när det diskuteras (och ägarna listar ev. motorras) på svenska porscheklubbens forum ventilen, verkar det inte alls vara speciellt vanligt.
Min egen 986S inhandlades i Tyskland slutet av sommaren 2011 och hann bara köras ca 400 mil gata innan avställning för vintern. Den har rullat ca 18 500 mil med orginal motor och, så vitt jag vet, med orginal IMS-lager utan problem. Vid oljebyte har jag dissekerat oljefiltret utan att finna några synliga metallpartiklar. Jag har tankar på att byta IMS-lagret i förebyggande syfte men har ännu inte bestämt mig. Mitt intryck är att problemet ter sig större/vanligare på internet än vad det är i verkligheten. |
||||
|
Re:
"Bolmar blårök" låter i och för sig ganska drastiskt, men det sägs väl att p.g.a. boxermotorns liggande cylindrar så är det ganska vanligt vid stillastående motor att lite olja letar sig förbi kolvringarna och när oljan sedan förbränns vid uppstart genereras en rökpuff. |
||||
|
Grattis till bilen
Nu förväntar vi oss en projekttråd.....vi alla vet att *den ska vara standard* håller inte länge
Mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
|
Re:
Vandalisera hjulhus vad e det?? _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
Re:
Bra val! Lycka till på banorna _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Tyck till val mellan 2 bilar
|
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (6223 totalt) |