Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2211 besök totalt |
Ringen med 646 hästar.... -37
Herrejösses!!!! Mercedesracer från 1937 med 646 hästar. Hjääälp! In 1962 Hermann Lang came back to the Nürburgring to drive his Mercedes W125 Grand Prix car again. The 1937 Mercedes W125 Data: 8-Cylinder In-line 5,660 CC 646 bhp at 5,800 rpm (The most powerfull gp car ever built up until the late seventies) (sorry om den varit uppe redan) _________________ ![]() |
||
Jösses inte mycket säkerhetstänk på banan på den tiden. Här är det lite exponerat ja men då drar vi dit ett gäng buskar så stupet inte syns, job done
![]() |
||
Re:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Som markör var tydligen buskarna bra också. Var det ett nytt hål i häcken någonstans så betydde det att man borde kolla om alla verligen fortfarande var med i loppet. _________________ ![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() -Här kommer vi ned mot rävgrytet där jag råkade ut för en olycka under 1962 års GP. Jag körde på en kamera som en framförvarande bil hade tappat och sladdade av åt vänster........ Man undrar ju hur stor kameran var?? _________________ Daniel Thunberg Ivner Hjälpmek Puppan Racing MINI Cooper S cab -14 VW Scirocco GTI 2,0 -83 Super Leicht(under ombyggnad någonstans i Belgien) |
||
![]() ![]() ![]() ![]() -Här kommer vi ned mot rävgrytet där jag råkade ut för en olycka under 1962 års GP. Jag körde på en kamera som en framförvarande bil hade tappat och sladdade av åt vänster........ Man undrar ju hur stor kameran var?? _________________ Daniel Thunberg Ivner Hjälpmek Puppan Racing MINI Cooper S cab -14 VW Scirocco GTI 2,0 -83 Super Leicht(under ombyggnad någonstans i Belgien) |
||
Re: Ringen med 646 hästar.... -37
Dom siffrorna skulle man ju vara nöjd med i en ChevySmalBlock än idag. Jag gillar "säkerhets-häckarna" som planterats längs banan... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Re: Ringen med 646 hästar.... -37
![]() Att (hål i) häckarna även användes för att hitta de som kört av har jag faktiskt inte hittat på utan det är ett citat från någon av racinglegenderna ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2211 besök totalt |