| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Intercom till hjälmen
|
2502 besök totalt |
|
Intercom till hjälmen
Hallå, vet inte om den här tråden ligger rätt, flytta den gärna isf
Jag skulle behöva hjälp med att hitta lite intercom utrustning till min hjälm. Vet bara inte vart jag ska börja leta så jag frågar här. Har hört talas om att det ska finnas system som känner av vibrationer i skallbenet när man pratar. Detta ska ersätta micken. Så det enda man har är två proppar i öronen, båda levererar ljud men den ena känner även av vibrationerna när man pratar och omvandlar det till ljud. Är det någon som vet vad det är för system jag menar? I så fall vart får man tag på det? Vad kallas denna typ av utrustning för? _________________ Oskar Samuelsson |
||
|
Jag har köpt en hjälm och skall nu sätta intercom på den. Mic-bommen är Peltors "vanliga" och denna skall sättas i en öppen Araihjälm.
För att fästa bommen måste jag bla. borra två små hål i hjälmen. Den som har erfarenhet av att montera in en mic i en hjälm och vill dela med sig av tips och trix får gärna göra det.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Jag lyfter/lånar denna tråd lite.
Mitt problem är följande: Jag ska köra ett race i ERCup nu på lördag. Behöver till detta race komplettera min Peltor G6 med Intercom - åtminstone med lurar - så jag hör vad teamet säger... (Grundidén var att köpa ny hjälm med inbyggd intercom, men det faller på tillgänglighet/leveranstider.) Finns det några budgetlösningar som är kompatibla med Peltors Intercomsystem? _________________ -- |
||
|
Re:
Går det inte koppla lösa öronpluggar bara? Om det räcker att höra teamet. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
|
Re:
Pm.ar förslag. _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||
|
Re:
Hittar du inget att köpa så finns det att låna. _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Intercom till hjälmen
|
2502 besök totalt |