Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: EVO 9
3852 besök totalt
pizza
Västerås
Här sen Mar 2009

Trådstartare
SÄLJES: EVO 9

Mitsu Evo 9 -05

Självklart högerstyrd, alla banor går ju höger varv då kan man inte sitta på Svensksidan och vingla
Direktimport från Japan 201102 och påställd efter alla uppdateringar 201109.
Ägaren i Japan, kan som RÅ kuriosa, nämnas jobbade på kärnkraftverket Fukushima.....

Vit med kolfiber frontläpp & vingblad, Ralliart.
JRM steg 1 + RAKA rör, låter riktigt bra. 380hk/500nm, 9an har ny turbo, riktigt brett register tillskillnad från Evo 8orna. HKS blackline digital laddtrycksstyrning.

Öhlins DFV coilovers
Cusco fourbone stag i skuffen, den är SJUKT styv i karossen, lyfter man tröskel 4cm fram så lättar bakhjulet.....
17" Enkei magnesiumfälgar med nya budgetdäck då de tänkta trippel 8orna blev stulna.
Original Recarostolar, svartr skinn på sidorna & mocca i mitten, man sitter tvärstill.
Man klan svänga precis hur fort som helst, det ända som sätter stopp är fattigdäcken som sitter nu.
1 varv till max rattutslag, direktstyrd & lättkörd när det svänger.

Motor genomgågenen i vintras med alla packningar, kolvringar & ventiltätningar. Slipade ventiler, ny kamrem mm mm.
Knäpptyst i motorn, gått ca. 50mil sedan start och har ännu inte varvat över 3000, laddtrycket ställt till 0,3 änså länge.
Bytt olja i hela drivlinan mm.
Finns några stenskott men inga stora, 100% fri från bulor.

Vill du ha en snabb & pålitlig bil att köra till banan, smiska runt & köra hem igen så är det här helrätt.
Helförsäkring kostar på mig 8029:- helår hos Mits original jämnförelsevis så vill LF ha 38....
28år i Västerås och körkort 4år, den försäkringen är grym!
Maskinskadeförsäringen gäller 700mil till eller till 2015.06 (så länge bilen är original såklart)
Regnummer: DFP430
Besiktad 20110905 utan anmärkning med raka rör, HC: 30 skatten betald 20120326.

Bilder mailas på förfrågan, ser RIKTIGT bra ut i vitt med svarta detaljer.

Kan ta inbyte, t.ex 325 coupe med vanos motorn eller M3 E36.

Begär 195000:- på Blocket, rejsapris 189000:- och det kan justeras för rätt köpare som uppskattar allt som är gjort på bilen och inte jämnför med Evo 8 som är stenålder mot 9an...
Är inte i behov av pengar så behåll buden som ni själva skämms för, säljes då jag inte kommer köra den närmaste åren som jag vill & det känns dumt att bara puttra runt i den till & från jobbet.

PMa INTE, maila fload83@hotmail.com eller ring/SMSa 070-757 29 36 så svarar jag på alla frågor.

Fredrik Lindblad, Västerås

www.arosauto.se
Fredrik Lindblad
Citera
pizza
Västerås
Här sen Mar 2009

Trådstartare
Om nån som jag gillar, som kommer nyttja bilen på rätt sätt, handlar bilen så kan jag köpa ett PnP sprut till den som jag bjuder på värde 12000:- men då ska de va en köpare jag gillar som sagt, inte nån som vill ha nått för gatan uran nån som fattar hur hur mkt bilen är påkostad och hur potent den är.

Jag säljer hellre billigt till rätt köpare än krämar ur sista tusenlapparna, vill verkligen att den hamnar hos nån som uppskattar det som är gjort med den och kommer använda den som det är tänkt.

Fredrik

www.arosauto.se
Fredrik Lindblad
Citera
Erix
Sörmland
Här sen Dec 2006

Skriv en bok: "köpare jag gillar"

Vänligen Erik

Västerås
Här sen Mar 2009

Trådstartare
De blir en kort bok...
Nån som är saklig, kunnig å förstår vad han tittar på, troligen inte du alltså då du knappt förstod vad det innebar....

www.arosauto.se
Fredrik Lindblad
Citera
Erix
Sörmland
Här sen Dec 2006

Skriv en uppföljare: "köpare jag inte gillar" Den kanske blir mer spännande...

Vänligen Erik

Västkusten
Här sen Okt 2007

Förstår Fredrik som vill se sin pärla bli omskött och körd massor på bana!

Skrev nog ännu värre i min annons till min RX-8, hehe knappt nån som vågade höra av sig.

Sörmland
Här sen Dec 2006

Jo, såklart, men det blir lite komiskt ibland tycker jag. Verkar ju vara en cool bil och köper man en entusiastbil för nära 200 så lär man väl sköta om den, sen om man är trevlig eller inte, jag vet inte...

Kommer Adolf Hitler så kan man ju alltid nobba ett köp.

Vänligen Erik

Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Om nu replikörerna kan hålla sig till ämnet och köpa bilen så är det ok, annars lägg ner och pm'a eventuella synpunkter, säljesannon och inget allmänt diskussionsforum.

Citera
pizza
Västerås
Här sen Mar 2009

Trådstartare
Egentligen rätt enkelt.... Jag säljer bara om jag gillar och kommer överens med eventuell köpare, bilen står bra där den står och kostar mig runt 1000 lappen påställd så det finns inget behov att sälja, mest tråkigt att den bara står när nån kan ha kul med den istället.

Ja, ni förstår hur jag menar, vill sälja men hellre att jag släpper den billigt till nån som uppskattar de som är gjort än till begärt pris till nån som inte har råd att sköta den och nyttja som den förtjänar.

www.arosauto.se
Fredrik Lindblad
Citera
pizza
Västerås
Här sen Mar 2009

Trådstartare
Byte kan vara intressant, antingen tar jag en billigare bil + pengar ELLER min bil & jag ger pengar mellan mot en Nissan GTR -09 eller nyare, endast vit intressant.

www.arosauto.se
Fredrik Lindblad
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003

Skulle bli pm
Men iaf då, du har PM.

Citera
pizza
Västerås
Här sen Mar 2009