| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Best Motoring: 2x AE86 vs RX-7 vs S2000 vs M3 E46 vs M3 E36
|
1049 besök totalt |
|
Hittade en ganska kul film med Best Motoring. Synd bara att man inte fattar vad de snackar om på slutet. http://auto.joins.com/upboard/pds/pdst/battle-Fr.wmv _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
|
Jäklar vilka bilar!! De verkar ju ha hur bra väghållning som helst! Ligger (för att använda ett gammalt beprövat uttryck) som strykjärn i kurvorna. Ngn som e bra på japanska som kan berätta lite om bilarna...?
Jäklar vilka förare! Nån som känner igen någon av dem? De verkar ju vara mer el mindre proffs. Kör de kanske i JGTC? Heel-toe funkar ju rätt bra för dem... fast ja tror nog att det mest är showens skull. eller??
_________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||
|
Halv OT:
Jag har sett kanske 5 timmar sammanlagt av Best Motoring; Drift Bible, Best Motoring vol 4, 5 och 6 ... Alla med engelsk text / speakerröst ... Helt jefla supernajjs Bra med bilder på fotarbete, man får en aning om
bromstekniker osv osv ... Tips tips ... En grej som jag uppmärksammat men ej funnit svar på är en del förares små duttar på bromsen hela tiden? Vad är det bra för? _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
Kan det vara för att se att man inte tappat bromsarna helt och i såna fall ger en lite större chans att få ner farten på annat sätt. Endel bestmotoring grejer man sätt har ju varit duktigt tuffa _________________ Thomas Tegbäck |
||
I kurva för att justera balansen i bilen för att justera sitt spår eller för att minska ev spinn på ett drivhjul gissar jag. På raka känner jag bara till att man kan behöva det om skivorna blivit väldigt skeva så att de trycker ut bromsbeläggen så långt så att man måste trycka en gång extra innan man bromsar på riktigt. Några andra förslag? _________________ Magnus Thomé
|
||
|
det är mest på rakor, för i kurvorna bromsar de som vanligt ...
jag tror inte att det är för att kolla om de tappat bromsarna, för vore man orolig för det i alla bilar kanske man inte skulle ge sig ut alls? De (särskilt en, gamla gubben) duttar ofta och gärna med vänsterfoten under fullgas, först trodde jag att det var för att jävlas med snubben bakom men sen jag såg det utövas ensamt på banan tror jag inte det heller ... Skumt det där, det kan ju tänkas vara japanska tics
(OT : Nu vet jag vad "Hachi-Roku" betyder )
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
Man "bromsar" inte utan ändrar bara bilens attityd en smula.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
![]() |
Bilder o videos
|
1049 besök totalt |