Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 16430 besök totalt |
Lite resultat av stressmecket:
![]() Stolen med de specialkonstruerade stolsfästena som flyttar im maximalt mot kardantunneln samt flyttar bak lika maximalt om man vill så. Har några till salu. ![]() Den fula ankungen, oket jag plockade bort på skroten förra året. Kontrast mot fälg och bromsskiva må jag säga. Det jag köpte dyrt och desperat på LAGA-basen var dock mycket fint! Oavsett okulärt skick fungerade bromseriet super! _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
|
||||
Re:
Jo för sjutton , den blåe är en riktig head turner, väcker helt klart allmän beundran! ![]() _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
Haha, har också stött på patrull med den bilen!
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Jaha, banåkat fick ett litet uppehåll 2008 för att jag dels skrotade dåvarande Alfan, dels fick rejäla besvär med diskbråck i ländryggen.
Efter förra veckans stressmeck på gården med inte alltför ergonomiska arbetsstälningar, har en molande värk uppkommit i ljumsken. Likaså en växande knöl. Svullna lymfkörtlar trodde jag initialt men efter ett besök på akuten konstaterades primärt ljumskbråck. Ultraljud i eftermiddag sen får vi se vad doktorn har för dom beträffande min banåkasäsong. Jag var nästan laddad att ge mig på mitt tredje burbygge i nästa vecka men nu kollar jag istället finansierinsalternativ för en turn key Porsche 997. Oxblod eller lejongult skinn? 2 zons klima och fullt 8-kanalsljud? Silverräv i förtid? ![]() _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
Klart du ska skaffa en gråmetallick (passar håret?) med fladderpaddel-låda (automat), uringul skinnklädsel (så syns inte fläckarna när man gör en 360-gradare mitt framför depårakan) och 19" som man inte har råd att köpa R-däck till. Kanske ska det vara cab så att man kan glassa och glida lite "bara för att det är så trevligt".
![]() Nej, mitt råd är att ha kvar bygget du har. Tycker att du har fått riktigt bra snurr på den. Och det utan att fininställa. Dessutom verkar det vara ganska sjysst kvalitutta på BMW. Fråga Hasse vad han tycker om Porsche just nu. ![]()
Skicka en signal om du är i krokarna. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Ultraljud med goda besked, i slutändan var det mina teorier som stämde! Efter att ha gjort ett första UL konstaterades en kraftigt svullen lymfkörtel. Detta nöjde sig inte fröken doktorn med utan ville köra ytterligare ett UL på "mi cojones" som visade sig vara i normalt skick. Uppföljning om inte svullnaden lägger sig men man kan ju iaf bygga bur i bilen innan man dör i lymfkörtelcancer
![]() Långsamt meck i veckan som kommer, målet är att få huvudbågen på plats. _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
Händer näst intill inget på denna bil och de roliga banträffarna närmar sig.
Har flyttat tillbaka spakstället 160mm med en patentarlösning bestående av E39 spakställ och ett jäkla sågande/filande samt aningen svets. Har plockat bort ordinarie pedalställ+ servoklocka för att ersättas av ett kinapedalställ med bromsvåg. Vissa moddar krävs på pedalstället dock. Kommer att låta bromsslangarna vara monterade i torpedväggen vilket ger en fin buk på slangen för att ta upp styrrörelserna. Har beställt en hydraulisk bromsljuskontakt vilken kommer att monteras i T-block på bakbromskretsen. Biltemas 99-kronors spolarvätskebehållare kommer att placeras i skuffen, vill ha ett rent motorrum och dämparnas gasaccumulatorer sitter på ordinare spolarbehållares plats. Säkringsboxen är klyven och bortmonterad och härvan intryckt i kupén. Detta för att bereda plats för tornstagen till den kommande buren. Blir regbesiktning med ordinarie stolar. Sjukt mycket Alfa Romeo-stylee med pedalerna nära stolen men jag vill inte placera om pedalstället efter regbesiktningen och skalstolen kommer vara maximalt tillbakaflyttad. _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 16430 besök totalt |