Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1285 besök totalt |
Gäller trafikförsäkringen fullt ut?
Jag har sökt och läst i de flesta försäkringstrådar om ringen men det diskuteras mest om vagnskadeförsäkringens vara eller icke vara. Det jag funderar på är om trafikförsäkringen täcker skada på räcken osv. under turistkörningen. I vanliga fall är ju trafikförsäkringen till för just sådant, d.v.s. skada på tredje person och dess egendom (t.ex. om man åker av vägen och mejar ned ett villastaket), förutsatt att man inte har varit vårdslös (försäkringen täcker ändå men försäkringbolaget lär rikta ersättningskrav mot dig i efterhand). Att man får betala bärgningen själv är en sak (om man inte har delkaskoförsäkring med räddningsmoment som gäller på ringen), men just skada på banans egendom borde försäkringsbolaget inte kunna avtala bort? _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||
Ja trafikförsäkringen gäller, men räkna ändå med att få lägga ut för räcken på plats. Finns fall där man klarat sig undan det om man har med sig "grönt kort" (som man egentligen inte behöver längre för Tyskland)
|
||
Re:
Det kan jag mycket väl tänka mig att man måste göra, men då var jag inte helt fel på det ändå. Tack för svaret! _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1285 besök totalt |