Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (50836 totalt) |
Re:
Det var iof du själv som röjde dig men kör på, när skall vi börja prata lite 02:a i Simons tråd? Jag lägger in en bild så är inlägget inte HELT meningslöst ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
Re:
![]() |
||||
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Ja, och din bil har ju ändå redan fler olika färger än på bilen på bilden,
så det måste ju vara hur lugnt som helst ![]() ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
ska bli kul den dagen jag äntligen fått ut min 02a med m42an och se om man kanske hamnar på samma bana nån gång, vore kul att jämföra bilar med hyfsat lika motor/väghållnings förhållande
![]() fast när den dagen är kommen kanske man inte har råd att tanka bilen endast för hobbykörning ![]() har ju lite funderingar. hur känns viktförhållandena med m42an? den bör väl vara något tyngre än m10an? kan man flytta motorn så nära torpedväggen som det bara går utan att tråget tar i framvagn? har inte börjat spåna alls på fästen men har du nå kort att pm,a på motorfästen? vilken låda kör du med? jag tänkte göra om en äldre låda så den passar på motorn pga vajeruttag. nu fick du lite att göra ![]() _________________ lars-erik edvardsen |
||||
Re:
Klart vi måste ut på samma bana och leka! Vi verkar ju ha samma trim planer med ju ![]() Tyvärr så körde jag aldrig bilen med orginalmotorn i, men jag tkr det är bra balans med m42an, dock har mina nya krängare gjort mkt på hur bilen beter sig, innan ville röven ut hela tiden, nu vill den bara ut nästan hela tiden ![]() ![]() Min motor är nog ganska nära orginalmotorns position men jag kör med getrag 260 låda så växelspaken är flyttad bakåt. Hastighetsmätaren är en specialare, givaren ifrån getraglådan samt triggerkransen är monterat på ena drivaxlen bak som mätpunkt (ska lägga in bild på hur det ser ut). Ska du ha grövre krängningshämmare så får du nog göra som mig och sänkt ner dom under motorn ist för att få plats. Men som sagt jag kan ta lite bilder så du ser hur det ser ut! ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Re:
ja nån dag så händer det nog, bara jag får färdigt min så blir det så mycket banåka man bara hinner med:). jo verkar vara rätt lika i planerna ![]() men det är ju lite småroligt att titta ut genom sidorutan när man kör ![]() ![]() ta så mycket du orkar du :P. tar gärna på båda motorfästena, avstånd mellan tråg och framvagn, avståndet mellan motor och torpedväggen. kommer väl se allt detta själv den dagen jag börjar lyfta i allt men det underlättar ju att ha lite ideer baki ärtjärnan tills då man börjar ![]() _________________ lars-erik edvardsen |
||||
Uppvärmning inför Mantorp imorgon blev att riva i "trim motorn" igårkväll
![]() Nej, får man nog jobba undan så man kan köra till Mantorp i eftermiddag/kväll. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
It's alive!
Tyvärr har min kära 2002 inte fått rulla så mkt efter jag köpte min M3a ![]() ![]() Men innan i höstas så köptes det in isdäck till 02an och efter mkt väntande så blev isen tillräckligt tjock, så nu står den i garaget ny rastad igen efter massa härliga mil på isen i vinter ![]() ![]() Bilderna säger mer än 1000 ord: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ett stort tack till Fredrik Rapp för bilderna! Fler bilder kommer under veckan! _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Re:
jo men då var det ju jag som körde ![]() faktum är att Simon körde skiten ur oss alla, till viss del handlade det nog om att våga gasa med andras material men inte till 100% det står jag för. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Vi kan summera det så här:
Det var sjukt kul att piska bilen på isen, detta får bli en tradition! ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Nä men vad ballt!
![]() ![]() |
||||
Re:
Vi har varit och kört på Hjälmsjön i Örkelljunga, har väl varit lite olika nivåer på hur seriösa folket som har varit där har varit. Men måste säga att när "Hishults isracing" har varit där så har det verkligen varit toppen! Riktigt duktiga killar som verkar kunna det där med isracing på sina fem fingrar, dom har en egen sjö dom kör på vid Hishult med. Tyvärr så tror jag knappt att det blir mer körning i vår på isen, vi hade 5 grader varmt igår och idag verkar det gå åt samma håll. Men det betyder att snart kan man ut och gasa på asfalt igen! ![]() ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
FAAAA* så kul! Nu vill jag hinna få ihop min 02a så den får smaka lite is den med.
Konstigt nog så har den inte byggt sig färdig ett enda dugg under tiden den stått och skämts i ett hörn i garaget ![]() Jag kanske ska visa lite transformers filmer så kanske den börjar förvandlas ![]() ![]() Frän bil! _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (50836 totalt) |