Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 Tii -73 M42b18 SÅLD!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (50836 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Bladh skrev:
Johan Sjöström skrev:
Hahahaha grymt att kände igen din rumpa Bladh

Inte för att man har sett den "live" men jag använder den ju hela tiden...

Hämnden kommer Sumpen, var så säker!

Det var iof du själv som röjde dig men kör på, när skall vi börja prata lite 02:a i Simons tråd?

Jag lägger in en bild så är inlägget inte HELT meningslöst

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Simon skall jag ta med färg även i år så vi kan måla på bilen?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008

Hahaha! Underbart

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re:

Johan Sjöström skrev:
Simon skall jag ta med färg även i år så vi kan måla på bilen?

Kvällsaktivitet på Knutan i sommar!?

Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Definitivt, på tvådagarsträffen hinner vi det lätt om vi är ett gäng thumbs up

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Står ju redan flerfärgad i regpappret!

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Sebastian Nyberg
Här sen Dec 2008

Ja, och din bil har ju ändå redan fler olika färger än på bilen på bilden,
så det måste ju vara hur lugnt som helst

BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
Citera
beemern
östersund
Här sen Apr 2007

ska bli kul den dagen jag äntligen fått ut min 02a med m42an och se om man kanske hamnar på samma bana nån gång, vore kul att jämföra bilar med hyfsat lika motor/väghållnings förhållande .

fast när den dagen är kommen kanske man inte har råd att tanka bilen endast för hobbykörning ne fan sån tid ska det inte ta, 2013 ska den ut så är det bara :P.

har ju lite funderingar.

hur känns viktförhållandena med m42an? den bör väl vara något tyngre än m10an?

kan man flytta motorn så nära torpedväggen som det bara går utan att tråget tar i framvagn?

har inte börjat spåna alls på fästen men har du nå kort att pm,a på motorfästen?

vilken låda kör du med? jag tänkte göra om en äldre låda så den passar på motorn pga vajeruttag.

nu fick du lite att göra .

Ekholma
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

beemern skrev:
ska bli kul den dagen jag äntligen fått ut min 02a med m42an och se om man kanske hamnar på samma bana nån gång, vore kul att jämföra bilar med hyfsat lika motor/väghållnings förhållande .

fast när den dagen är kommen kanske man inte har råd att tanka bilen endast för hobbykörning ne fan sån tid ska det inte ta, 2013 ska den ut så är det bara :P.

har ju lite funderingar.

kan man flytta motorn så nära torpedväggen som det bara går utan att tråget tar i framvagn?

har inte börjat spåna alls på fästen men har du nå kort att pm,a på motorfästen?

vilken låda kör du med? jag tänkte göra om en äldre låda så den passar på motorn pga vajeruttag.

Klart vi måste ut på samma bana och leka! Vi verkar ju ha samma trim planer med ju

Tyvärr så körde jag aldrig bilen med orginalmotorn i, men jag tkr det är bra balans med m42an, dock har mina nya krängare gjort mkt på hur bilen beter sig, innan ville röven ut hela tiden, nu vill den bara ut nästan hela tiden

Min motor är nog ganska nära orginalmotorns position men jag kör med getrag 260 låda så växelspaken är flyttad bakåt. Hastighetsmätaren är en specialare, givaren ifrån getraglådan samt triggerkransen är monterat på ena drivaxlen bak som mätpunkt (ska lägga in bild på hur det ser ut). Ska du ha grövre krängningshämmare så får du nog göra som mig och sänkt ner dom under motorn ist för att få plats.

Men som sagt jag kan ta lite bilder så du ser hur det ser ut!

Cadillac CTS-V 2009
Saab V4 T16 1974
Citera
beemern
östersund
Här sen Apr 2007

Re:

Lagnelov skrev:
beemern skrev:

har ju lite funderingar.

Klart vi måste ut på samma bana och leka! Vi verkar ju ha samma trim planer med ju

Tyvärr så körde jag aldrig bilen med orginalmotorn i, men jag tkr det är bra balans med m42an, dock har mina nya krängare gjort mkt på hur bilen beter sig, innan ville röven ut hela tiden, nu vill den bara ut nästan hela tiden

Min motor är nog ganska nära orginalmotorns position men jag kör med getrag 260 låda så växelspaken är flyttad bakåt. Hastighetsmätaren är en specialare, givaren ifrån getraglådan samt triggerkransen är monterat på ena drivaxlen bak som mätpunkt (ska lägga in bild på hur det ser ut). Ska du ha grövre krängningshämmare så får du nog göra som mig och sänkt ner dom under motorn ist för att få plats.

Men som sagt jag kan ta lite bilder så du ser hur det ser ut!

ja nån dag så händer det nog, bara jag får färdigt min så blir det så mycket banåka man bara hinner med:).

jo verkar vara rätt lika i planerna , hade du tänkt borra din eller så? var i tanke på det där med dieselvev men känns inte som att det räcker där om jag ändå ska ner med allt, funderar på att borra, klarar man att ta den till 2,3L med vev + borr utan att de är fara för väldigt tunna cylväggar? hittar ingen riktigt bra info om det på google :P.

men det är ju lite småroligt att titta ut genom sidorutan när man kör hehe, ne klart man vill åka fort på bana istället för brett, ja jag har sneglat lite på ireland engineering och tänkt beställa där men har inte bestämt mej för allt som ska handlas än, du menar att det är värt varenda krona och lite till att köpa deras värre krängare än att köra på org 02 krängare?

ta så mycket du orkar du :P. tar gärna på båda motorfästena, avstånd mellan tråg och framvagn, avståndet mellan motor och torpedväggen. kommer väl se allt detta själv den dagen jag börjar lyfta i allt men det underlättar ju att ha lite ideer baki ärtjärnan tills då man börjar . nu i skrivandes stund vet jag inte hur det är gjort på din men jag har tagit bort plåten på torpedväggen på min för att få motorn längre bak, du kanske vet vilken plåt jag menar, framför värmepaketet typ. men beror ju på nu då med m42 om oljetråget spelar me i samma liga eller om man får göra om något nånstans :P.

Ekholma
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Uppvärmning inför Mantorp imorgon blev att riva i "trim motorn" igårkväll

Nej, får man nog jobba undan så man kan köra till Mantorp i eftermiddag/kväll.

Cadillac CTS-V 2009
Saab V4 T16 1974
Citera
Racetec
Näsum
Här sen Apr 2006

jaha vad händer här då???

blir det nåt kinnekulle??

ex-BMW CS #7228
ex-BMW SC #770
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008

Trådstartare
It's alive!

Tyvärr har min kära 2002 inte fått rulla så mkt efter jag köpte min M3a

Men innan i höstas så köptes det in isdäck till 02an och efter mkt väntande så blev isen tillräckligt tjock, så nu står den i garaget ny rastad igen efter massa härliga mil på isen i vinter

Bilderna säger mer än 1000 ord:

Ett stort tack till Fredrik Rapp för bilderna!
Fler bilder kommer under veckan!

Cadillac CTS-V 2009
Saab V4 T16 1974
Citera
Racetec
Näsum
Här sen Apr 2006

gött häng!!

fint att rasta subarus med gammel-beemern

ex-BMW CS #7228
ex-BMW SC #770
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Racetec skrev:
gött häng!!

fint att rasta subarus med gammel-beemern

jo men då var det ju jag som körde

faktum är att Simon körde skiten ur oss alla, till viss del handlade det nog om att våga gasa med andras material men inte till 100% det står jag för.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Vi kan summera det så här:

Det var sjukt kul att piska bilen på isen, detta får bli en tradition!

Cadillac CTS-V 2009
Saab V4 T16 1974
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Nä men vad ballt! Var körde ni? Hojta till nästa gång så kanske man kan hänga på. Jag har fortfarande O**l-skrället kvar och jag plågar den mer än gärna.

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Den ser sjukt hemma ut på isen thumbs up

Ekholma
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

Davve skrev:
Nä men vad ballt! Var körde ni? Hojta till nästa gång så kanske man kan hänga på. Jag har fortfarande O**l-skrället kvar och jag plågar den mer än gärna.

Vi har varit och kört på Hjälmsjön i Örkelljunga, har väl varit lite olika nivåer på hur seriösa folket som har varit där har varit. Men måste säga att när "Hishults isracing" har varit där så har det verkligen varit toppen! Riktigt duktiga killar som verkar kunna det där med isracing på sina fem fingrar, dom har en egen sjö dom kör på vid Hishult med.

Tyvärr så tror jag knappt att det blir mer körning i vår på isen, vi hade 5 grader varmt igår och idag verkar det gå åt samma håll. Men det betyder att snart kan man ut och gasa på asfalt igen!

Cadillac CTS-V 2009
Saab V4 T16 1974
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008

Trådstartare
Re:

Lillen skrev:
Den ser sjukt hemma ut på isen thumbs up

Ja, visst gör den det!

Cadillac CTS-V 2009
Saab V4 T16 1974
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011

FAAAA* så kul! Nu vill jag hinna få ihop min 02a så den får smaka lite is den med.

Konstigt nog så har den inte byggt sig färdig ett enda dugg under tiden den stått och skämts i ett hörn i garaget

Jag kanske ska visa lite transformers filmer så kanske den börjar förvandlas

Frän bil!

snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2002 Tii -73 M42b18 SÅLD!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
1 besök senaste veckan (50836 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande