Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
2818 besök totalt |
fråga om ascona b 400 4-link.
Har monterat en volvoaxel med 4-link på min ascona b men satt och titta lite på ascona b 400 orginal bakvagn och hur den bakvagnen är uppbyggd, tänkte om de är nån här som kan förklara den lite för mig vad skillnaden blir, om de är nå stor skillnad, min 4-link är med raka stag men den som sitter på 400an är dom övre riktad utåt och dom nedre inåt från axeln sett. bild på 400an. http://www.opel400club.de/bildergale http://www.opel400club.de/bildergale _________________ supra mkIV, ascona b cosworth 400. ascona b,c20xe turbo. andreas forsberg |
Man kan få axeln att styra med lite grann med snedställda länkarmar bak.
Det är en liknande upphängning som på Commodore B, samma diffhus och drivaxlar. Skillnaden på Commodoren är att de övre stagen är helt vinkelräta mot axeln, där handlar det mer om komfort än sportighet. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
okey, vad skulle de blir för fenomen om jag vinklar ut mina övre stag och bibehåller mina nedre stag linjär efter kardan?, eller måste jag vinkla in dom nedre ?.
_________________ supra mkIV, ascona b cosworth 400. ascona b,c20xe turbo. andreas forsberg |
Vet inte riktigt hur det blir om man vinklar ut de övre stagen, men det vanligaste är nog att de nedre stagen är vinklade inåt i färdriktningen och de övre stagen sitter vinkelrätt mot axeln.
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
![]() |
Racetech
![]() |
2818 besök totalt |