Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4491 besök totalt |
Påsken...
Vilka åker ner? Jag och ett par polare kommer åka ner i en Audi RS6 den 7:e - 12:e. Eventuellt kommer en Porsche 996 Turbo m.fl. med också. Finns bågra speciella planer bland de som åker ner eller är det 'business as usual'? Jag kommer ha med en schysst digitalkamera samt DV-kamera och bulletcam om någon är intresserad av att dokumentera ett varv. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Jag och tre polare åke ner med en 993 och min M3 på torsdag morgon (8/4). Vi stannar troligen tills måndagen (12/4).
Planerna är väl att ev. skaffa årskort plus att få så fina varv som möjligt. Prio ett är dock att komma hem med en hel bil! Senaste hemresan var lite jobbigt för hjärtat; bromskivorna var skapligt skeva... ![]() Nu när Sabine inte längre sköter Fuchsröhre är det väl Pistenklaus (stavning?) som gäller - eller? ![]() Det där med bulletcam låter mycket intressant! Dock verkar det som om ![]() _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
Koll och koll. Det fungerar på min Sony-kamera TRV80 via analog ingång. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
De bullet-cams som jag sett ger ifrån sig en analog signal. Viljket medför att man antingen måste spela in det på t ex en VHS-bandspelare eller ha en analog ingång till videokameran och spela in det den vägen. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
kommer åka ner på skärtorsdagen och hem på mån. , om inget strular till sig , mitt ressällskap var tvungen att backa ur dock , men i värsta fall får jag väl åka ner själv
|
||||
Vi åker i en Daytona Grå Audi RS6, eventuellt med RS6.com märken
![]() Vi åker imorgon bitti. Jag har med mig DV-kamera, bulletcam och digital systemkamera så om det är någon som har en intressant bil (eller körstil ![]() Pagid Blå hann inte komma ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Klev precis innanför dörren här hemma , efter en underbar helg vid ringen . Riktigt överraskad i positiv bemärkelse inte alls många stäningar av banan (om någon , själv åkte jag inte många varv på eftermiddagarna) , mycket folk men mindre än väntat iaf av mig och riktigt skapligt väder må jag säga , var lite halt på banan , men då var jag uppe med tuppen och åkte. Tyckte heller det inte var många mc-åkare kanske är för tidigt fortfarande
såg till några rejsa.nu'are oxå hälsade och pratade som hastigast med Nicklas sen såg jag bara en grå RS6 mistänker att det var Erik B (den brukade rulla in när jag åkte och käka frukost) häpp häpp helt underbart med säsongspermiären och 29 varv rikare , de tre första , för året , helt ensamma varven på fredag morron är fortfarande estade på näthinnan längtar redan till nästa helg ![]() |
||||
Samma här, kom hem för ett par timmar sedan. Såg din SAAB bara som hastigast. Vi var faktiskt uppe när banan öppnade de första 2 dagarna (Torsd-Fred). Vi sprängde ett r-däck så på Lördagen tog vi sovmorgon och nyktrade till innan vi drog till Ring-Racing för reparationer. Sen åkte vi både på lörd och söndag om än i lugnare tempo. Full story kommer i annan tråd... Jag har iaf kört mitt första varv på Ringen nu. ![]() ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
||||
Vi sprängde ett P Zero Corsa på höger fram i Galgenkopf i c:a 150 km/h. Finns video på det. ![]() Sen var vi tvugna att såga av lite av skärmbräddningen så att inga lösa delar skulle komma ut på banan när vi fortsatte köra dagen efter. Bilen var INTE av banan även om hela världen verkar tro det. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Vidare diskussion i denna tråd. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Hallå! Kul att träffa lite forumkändisar! Vi kom hem i måndags morse. Fantastiskt kul! Hann med 30 varv under helgen. Lite bilder: Pflanzgarten ![]() Karusellen ![]() Vacker utsikt (GT3RS)... ![]() Vid Pflanzgarten, ringenfarkosterna får vila en stund! ![]() En glad Sabine! ![]() Pflanzgarten ![]() _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
Inte för att jag tillhör kändisarna. men det var många trevliga svenskar där nere ![]() Nicke_1: Vad heter din kompis som åkte med mej ett varv? minnet är bra men kort ![]() Lite bilder: Här en bild från bling bling hotel. Tydligen en ny trend med bilar som ser jättesnabba ut, går långsamt på ringen men fort i depån, och sen kraschar lite var stans på ringen ![]() (gäller japanerna och den fräcka bmwn) ![]() Här är bilen som jag körde 8,51 BTG med ![]() ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||||
Andreas, grattis till 8:51!
Den häftiga BMW:n körde faktiskt ganska snabbt när jag såg den. Men jag hörde mystiska pysch-pysch ljud så jag misstänker att den hade turbo... ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() otroligt snygg bil Andreas ![]() ![]() Första jag sett som har en färg som liknar min! Annars så brukar dom vara något mörkare eller lite gulaktigare i färgen. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4491 besök totalt |