Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1204 besök totalt |
rejsas smilys...
tjo.. kort liten fråga bara.. jag har "lånat" en smily från rejsa till min sigg på blackrace men nu fungerar den inte längre... ![]() ![]() har du mixtrat me servern så man inte skall kunna länka till bilder från den Magnus ?? smilyn ja "lånar" är denna söta lilla gubben.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
När jag vill nyttja någon av Rejsas smileys så lägger jag den alltid på min hemsida o länkar därifrån för att inte Magnus ska få en massa onödig traffik..
Spray är gratis o tillåter direktlänk till dom bilder man lägger där ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Det ska inte gå att länka till bilder hit (iaf inte utan massa pill från den som försöker >
![]() Den här spärren har varit installerad på servern länge men jag hade missat att inkludera vissa bibliotek som tex smiliesbiblioteket. Jag har som sagt ingen lust att bandbredden hit till Rejsa används till andra forum eller websidor.... ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() _________________ ![]() |
||||
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
om man har IE6 kan det vara så att internet-cachen inte töms automatiskt (inbyggd "feature" från MS). Det brukar yttra sig som så att alla bilder oavsett typ (JPG, GIF m fl) bara går att spara som BMP = utrymmeskrävade och o-animerat. Töm cachen, ladda om sidan och prova att spara igen. ![]() _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||
Nja cachen är ju alltid slut.. Nä skämt å sido, jag har on/off på min dator så förklara närmre hur man tömmer detta. och föresten, om man sparar som bmp så rörs ju inte en gif-bild. _________________ /Nicke Lindgren |
||||
Svensk IE? Själv har jag en anglo-amerikansk variant, så jag chansar lite med de svenska benämningarna. Gå in under Verktygs-menyn | Internet-alternativ | fliken Allmänt. Där finns i mitten någonstans en knapp med texten "Ta bort filer", i rutan "Tillfälliga internet-filer".
Det var det jag menade med "o-animerat". ![]() ![]() _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||
eller högerklicka, välj "egenskaper" kopiera länken å klistra in i webbläsaren... sedan kan man "spara som" i orginalformat å slipper oftast BMPformatet... ![]() ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Tack! Har lääänge undrat varför den gör om formatet? Superirriterande! Själv har jag tryckt på maila-knappen och på så sätt kommit över bilden i det rätta formatet. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1204 besök totalt |