Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Dunlop Direzza 02G M2 på en Saab 9-3 - Bra eller anus?
1768 besök totalt
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011

Trådstartare

Hej,

har spanat in ett par beggade Direzza 02g 225-45-17 91W med gummiblandning "M2" som jag e lite sugen på att köpa. Har försökt söka runt lite och antar att M2 är beteckningen för gummiblandning medium? Tänkte montera dom på 17x7" ET41 fälg.

Tänkte höra mig för här bland kunnigt folk om hur dessa skulle kunna fungera på min 9-3 Aero från 2002?
Ca 350hk/480Nm, 1450kg, Bilstein Sprint, grövre krängare och PF-bussningar runt om. Inte några aggressivare hjulvinklar.

Kör ca 2-3 bankörningar och 2-3 konbanekörningar per säsong. Är fortfarande på gräsrots-nivå när det kommer till bankörning och kör nog mer efter måttot att det är bättre att komma hem med bilen än att sätta bästa tiden

I R-däcks databasen står det att medium verkar slitas lite snabbare och blir lättare överhettade. Vet inte om detta är något jag ska ta i beaktning på "min nivå"?

Tacksam för alla svar och kommentarer!
/Nicklas

DW74
Enköping
Här sen Jul 2011

Är inte expert på långa vägar men jag har kört på just 02G på min evo VI och tycker de funkat väldigt bra och hållt länge. Är inte säker på vilken blandning jag har på mina. Det beror såklart på hur slitna dom är och vad du får ge för dom.

NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am
https://wievegg.com
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

relativt mkt pulver och ganska hög vikt, som du själv är inne på finns det en risk att dom går åt lite väl fort..
men Direzza rent generellt är ett mkt trevligt däck.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Direzza 2 i medium kommer ta slut tokfort på din bil men du kommer ha osannolikt bra grepp under tiden Du behöver hard thumbs up

Västerås
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Tackar så mycket för svaren!
Nu har bilen varit uppe i bänken och det är lite problem med maskineriet så däcksplanerna får hamna på hyllan tills vidare tyvärr. Får harva omkring på min Toyo R1R 16" det här året med tror jag

Däck för banåka
1768 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande