Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3990 besök totalt |
Kan ju kolla i Auto Bilds tyska prislista vad Nissan 350Z kostar? Det finns 2 varianter som har lika mycket hästkrafter 280 hk. Den ena kostar 33.500 euro & sedan finns det Nissan 350Z Premium med samma specifikationer i prislistan och den kostar 35.900 euro.
Jag hade aldrig betalat det priset för Mazda RX8 i alla fall då jag drar den med min Opel Coupé Turbo för nästan halva priset. _________________ Predrag Antic ![]() Kör alltid ifrån Honda Civic Type-R |
||||
Toppfarten är intressant i många lägen men jag tror att kundkategorin inte är så känsliga för hur hög/låg toppfart RX-8 har. Kunderna till denna bil köper bilen då den är unik. Chassit ska också enligt många vara väldigt bra. Motorsången ska vi inte prata om. Sedan om du drar den rakt fram eller inte med din Opel tror jag är av mindre vikt. Börjar det svänga så är Rx-8:an i sitt rätta element.
_________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Enligt nissan kommer 350Z kosta 395.000:- vid introduktionen i vår, dom hade dock inte fått exakta priser än. Finns liksom RX8:an med endast en utrustningsnivå dock rätt påkostad med 17", brembobromsar, bose högtalarsystem m.m. Synd att dom inte tar in t.ex. Track-varianten som säljs i USA...
|
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Bra säljare då ![]() Traktormotor? |
||||
Den har rödmarkeringen ungefär där en riktig motor vaknar till liv... ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
EVo VIII 365 000 - 395 000
Subaru WRX STI 365 000 (dom ligger därikring har jag för mig iaf) Mazda RX8 365 000 - 395 000 ? Nissan 350z 365 000 - 395 000 Intressant att dom kostar mer eller mindre lika mycket. Var ju samma pris på Evo VI och subaru WRX STI (förra årsmodellen med dom fula strålkastarna) som det är på dagens modeller _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Mazda RX8 är ju lite unik gentemot de andra bilarna som nämns. Tänker främst på konstruktionen och Wankelmotorn som låter väldigt skön när den varvas till 9000 r/min. Dock för dyr och på tok för dåligt andra handsvärde för att falla mig i smaken. För de pengarna väljer jag en nyare beg BMW M3 med SMG-låda och plockar bort 250 km/h spärren.
Tänkte på bensinmacken på Strandvägen vart Gunnar Dackevall tankade Mazda RX8 i programmet Prestanda känns lite egendomligt då man även kan tanka sin båt där vid kajen. Dessutom är det en gammal pump med de gamla siffrorna som snurrar, fast blyfri-98 fanns då detta är en Shell-Pump. ![]() _________________ Predrag Antic ![]() Kör alltid ifrån Honda Civic Type-R |
||||
||||
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3990 besök totalt |